وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی با بی‌انصافی برای ویترین‌آرایی کاذب خود، خدمات کادر درمان را که از جان مایه گذاشتند انکار می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ۹ طرح دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: رعایت اخلاق و قدرشناسی از افراد خدوم، لازمه حاکمیت در نظام با اتکا به اصول شیعه و واجب است، اما برخی بدون رعایت عقل و انصاف و حتی با ناجوانمردی افاضه می‌کنند که اگر ما بودیم کرونا را مهار می‌کردیم.

وی با تاکید بر هفت نکته افتخارآفرین درباره مدافعان سلامت گفت: افتخار نخست آن است که هیچ ایرانی در دوره کرونا پشت در‌های بیمارستان برای درمان این بیماری و حتی غیر آن سرگردان نشد، اگر چنین بود فضای مجازی که ترمز آن دست افراد دیگری است غوغا می‌کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دومین موضوع افتخار کادر درمان، هیچ ایرانی و حتی غیر ایرانی به‌دلیل بی‌بضاعتی از بیمارستان‌ها رانده نشد، اظهار داشت: عزیزان اتباع افغانستان به رایگان در بخش‌های بیمارستانی در مواجهه با کرونا درمان شدند.

نمکی، ترجیح ندادن فرد یا قومیتی بر قوم دیگر در درمان کرونا به عنوان سومین افتخار یاد کرد و افزود: خدمتی که به اهل تسنن در کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های سنی‌نشین ارایه شد با خدمت به بیماران شیعه در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تفاوتی نداشت.

وی قائل نشدن مزیت سنی برای درمان بیماران را به عنوان چهارمین افتخار دانست و ادامه داد: در حالی که نویسنده برجسته و سالمند اروپایی که گفته بود عمر خود را کرده‌ام و اکسیژنم را به جوان‌تر‌ها بدهید به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت، پیرزن ۱۰۳ ساله کردستانی در ایران به سلامت از کرونا نجات و شفا یافت که در تاریخ اپیدمی ثبت شد.

به گفته نمکی، در اوج تحریم، بی‌پولی و فشار‌های بین‌المللی ایران به سمت هیچ کشوری دست دراز نکرد و حتی توانست افزون بر ساختن ماسک، گان و شوینده در مدت ۵۰ روز حتی داروی رمدسیویر و فاوپیراویر را ۲ ماهه بسازد و نگذارد وقتی دارو در آمریکا است ایرانی احساس حقارت کند، چرا که حقارت حق هموطن ما نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنترل کرونا به مرور به‌ویژه ویروس چموش انگلیسی با قدرت ابتلا، سرایت و کشندگی بالا را در ایران که حتی انگلیس را به زانو درآود ششمین افتخار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش کادر درمان عنوان کرد و گفت: هفتمین افتخار ما ثبت مدل موفق جمهوری اسلامی ایران در سازمان بهداشت جهانی با فعال کردن درمانگاه‌های سرپایی، بستری موقت و راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل است.

نمکی تصریح کرد: با وجود حریف نشدن ممنوعیت سفر‌ها در نوروز امسال و پیش‌بینی نیاز به دست‌کم ۸۰ هزار تخت در سراسر کشور بستری نکردن بیماران الکتیو (جراحی‌های غیرضروری) و فعال کردن درمانگاه‌های سرپایی، بستری موقت و راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل را برای سرریز نشدن بیمار به تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ابلاغی کردیم که با این روند ۱۵۰ هزار مریض نیازمند ۱۰ روز بستری کم شد، در حالی که مجموع تخت‌های بیمارستان نزدیک به همین تعداد بود.

وی، بستری ۴۶ هزار بیمار کووید ۱۹، مراجعه روزانه ۲۵۰ هزار بیمار به درمانگاه‌ها، نخوابیدن ۱۵۰ هزار بیمار در بیمارستان و در کنار آن راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل برای بیماران کمتر نیازمند بستری را یادآورشد و گفت: با این مدل موفق نگذاشتیم آبروی جمهوری اسلامی ایران در موج چهارم کرونا برود، به طوری که ۳۰ درصد تخت نیز اضافه آوردیم و این موج را با عزت و آبرو پشت سرگذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از رشادت‌ها و ایثار کادر درمان، وفاق و همدلی مردم، همکاری کسبه و همدلی در بدنه اجرایی کشور از جمله استانداران، فرمانداران و شهرداران، دادستان‌ها، روحانیت، امامان جمعه، نیروی نظامی و انتظامی همیشه در صحنه و حتی تولیت حرم‌های مطهر که مراسم احیای شب قدر را مجازی برگزار کردند خاطر نشان کرد: خلق عظمت کمک مومنانه خیران و نیکوکاران، همکاری و ایثارگری نیرو‌های بسیجی با اجرای طرح شهید سلیمانی همه و همه ستودنی است.

نمکی، با تاکید بر اینکه این مردم نجیب، صبور و عزیز را نباید با هیچ چیز عوض کرد گفت: با غرور کاذب، گسست‌های اجتماعی، تفرقه‌های سیاسی و خودزنی‌ها دستاورد‌های عظیم ۴۲ سال انقلاب اسلامی ناسپاسی نشود و از بی آبرو کردن نظام که تاوان دارد پرهیز شود تا همواره با وحدت، همدلی و حمایت بی‌دریغ این نظام و مردم عزیز ارج نهاده شوند.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک مدیریت جهان را با مدیریت روز‌های کرونا و پساکرونا ارزیابی خواهندکرد و همانطور که طاعون نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اروپا و جهان را تغییر داد کرونا نیز تمامی معیار‌ها را تغییر می‌دهد.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری در نظام سلامت جزو ضروری‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای تمامی نظام‌های دنیا است.

۹ طرح بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومانی دانشگاه، هیات امنای ارزی و مشارکت خیران روز سه‌شنبه در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بیمار کرونایی ما رو با وجود بیماری زمینه ای پشت درهای بیمارستان سرگردان کردن. در نهایت با خواهش و التماس بستری اش کردیم و ۵ روز بعد هم به زور فرستادنش خونه و ۲ روز بعد حالش بدتر شد و فوت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
شما با تصمیمات ضعیف زحمت کادر درمان را به هدر دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
فقط فوق العاده خاص بابا یه عرضه ای از خودت نشون بده اینو پیگیری کن قبل از اینکه بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
فقط فوق العاده خاص بابا یه عرضه ای از خودت نشون بده اینو پیگیری کن قبل از اینکه بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
فقط فوق العاده خاص بابا یه عرضه ای از خودت نشون بده اینو پیگیری کن قبل از اینکه بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
وزیری که شما باشی حتما منکر کارسخت کادر درمان میشوند . اقای وزیر حمایت کن حرف بزن امتیاز بگیر همانند وزرای دیگر .من همسرم تکنسین اورژانسه این یک ونیم ساله واقعا داغون شدیم زندگی نداشتیم حداقل از لحاظ مالی تامین کن پرسنلت رو ، شما خودت دکتری هیچوقت متوجه نمیشی که یه پرستار چی میکشه با این حقوق کم ، هر چی بودجه میاد سرازیر میشه به جیب دکترا ودوربریا ،تو کرونا فقط دوبار پاداش دادن که جمعا برا یک ونیم سال سه تومن میشد همه جا هم تو بوق وکرنا کردین که ما پادش کرونا دادیم ولی نگفتین سهم پرستار چقدر بود نگفتین که با توجه به فرمول ماهی یه تومن میدادین ولی الان برا پونزده ماه ۲۷۰۰ ۲۸۰۰ دادین بقیه اش کجا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
برادر من بخاطر کرونا یکهفته در بیمارستان بستری بود و بینه تامین اجتماعی داره ولی بعضی از ازمایش ها رو گفتن باید باید پول بدید و دو ازمایش هرکدام 200 هزار تومن از ما گرفتن و در اخر دکتر معالج داروهایی تجویز کرد ک تحت حمایت تامین اجتماعی نبود و پول زیادی رو بخاطر دارو دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
برا انتخابات میگن واکسن شروع شد ولی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
من خودم گرفتم رفتم بیمارستان تخت خالی نبود جوابم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
خدا یار مظلومانه
۲۱:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
ما واقعا از عملکرد روحانی و دولتمردان بسیار دلگیر و ناراحت هستیم و داریم لحظه شماری می کنیم این دولت تمام بشه و انشالله رئيس جمهوری توانا و دلسوز ملت بیاید و به یاری خداوند این مشکلات برای همه حل بشود ولی بی انصافی است اگر عملکرد خوب وزیر بهداشت و کادر درمانی ممنون نباشیم بنده به نوبه خود این را به وزیر بهداشت می گویم : آقای نمکی واقعا از شما و کادر درمانی بسیار سپاسگزارم. در این مدت با همه ی کم لطفی ها از جانب آقای روحانی و همکاری نکردن آنها باشما خوب کار کردید. انشالله خداوند به شما و کادر زحمت کش درمانی سلامتی و عمر با عزت بدهد.
آقای روحانی را به خاطر بدهی هایش در حق ملت به خدا واگذار می کنیم ولی شما و کادر درمانی را به خاطر خوبی ها در حق ملت به خدا می سپاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای وزیر اینقدر خودتان را پشت سر زحمات کادر درمان مخفی نکن!! کادر درمان وظیفه خودش را انجام داده و می دهد و دلش هم از مدیریت جنابعالی خون است و شهید می شود، لطفا" اجر زحمات کادر درمان را برای دفاع از سوءمدیریت خودتان خرج نکنید ،شما به همان شیوه داستان سرایی و ژست های حق بجانب بسنده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
کار مسئولان ما منت گذاشتن بر سر مردم هست. در این شرایط کادر درمان به وظیفه حرفه ای خودشان عمل کردند. از طرفی وظیفه مسئولان هم تهیه هزینه برای خرید واکسن و درمان مردم است که متاسفانه تا الان دولت به وظیفه خود عمل نکرده و میزان فوتی ایران نسبت به سایر کشورها زیاد است و امارهای روزانه به خوبی گواه این بی مسئولیتی و سهل انگاری است. لازم است مسئولان کشور و حوزه سلامت به کشور ترکیه و پاکستان نگاهی بیاندازند و از انها الگو بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
هیچ ایرانی پشت کادر درمان سرگردان نشد ولی بگو که هرروز چندتا ایرانی از بی واکسنی قربانی میشه بریتانیا روزی ده تا قربانی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای وزیر بهداشت خدا پشت و پناه شما و تمام کادر درمانی باشد از زحمات شما ممنونیم الهی رو سفید شوید
Pakistan
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
به قول آقای رضا صادقی در ترانه ی وایسا دنیا
همه حرف خوب میزنند، اما کی خوبه این وسط بد و خوبش به شما، ما که رسیدیم ته خط قربونت برم خدا، چقدر غریبی رو زمین ...
آخرین اخبار