آمریکا صدور ویزا برای افغانستانی‌هایی که خواستار خروج از این کشور هستند را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، در حالی که نیرو‌های خارجی طی هفته‌های آتی به صورت کامل قرار است خاک افغانستان را ترک کنند، دولت جو بایدن اعلام کرد صدور ویزا برای افغانستانی‌هایی که قصد خروج از کشور و فرار از دست گروه طالبان را دارند افزایش می‌دهد.

با این حال، مقامات آمریکایی معتقدند سرعت صدور ویزا برای افغانستانی‌هایی که به عنوان مترجم، راهنما و نیز در سایر نقش‌ها با نیرو‌های خارجی همکاری می‌کردند و حالا قصد خروج از کشور را دارند کافی نیست.

آنگوس کینگ، یکی از سناتور‌های آمریکا در این باره می‌گوید: دولت جو بایدن باید برای حل این مشکل و تسریع در روند صدور ویزا برای افغانستانی‌هایی که به منظور حفظ جان خود قصد فرار از دست طالبان را دارند تمام تلاش خود را به کار گیرد.

قرار است تا پیش از سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر تمامی نیرو‌های خارجی از افغانستان خارج شوند؛ همین امر در هفته‌های گذشته موجب شده موج خشونت‌ها و درگیری‌های داخلی در خاک افغانستان افزایش یابد. برخی افغانستانی‌هایی که در طول این سال‌ها با نیرو‌های خارجی در زمینه‌های مختلف از جمله مترجم و راهنما همکاری می‌کردند حالا از ترس جان خود و از ترس اینکه به دست نیرو‌های طالبان خود و خانوادشان کشته شوند درخواست خروج از کشور داده اند.

یک مقام ارشد آمریکا در این باره گفت: دولت آمریکا قصد دارد صدور ویزا و بررسی پرونده‌های مربوط به درخواست خروج از افغانستان را تا پنج برابر افزایش دهد.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: روند افزایش رسیدگی به پرونده‌های درخواست پناهندگی در ۶۰ روز گذشته به طور چشمگیری افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.