مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور گفت: با کار‌های تخصصی مشترکان پر مصرف و در نتیجه ماینر‌ها را در کرمانشاه ردیابی کرده و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور گفت : بخشی از فشار وارد شده به شبکه توزیع برق کشور به دلیل فعالیت ماینر‌ها است که بیش از اندازه برق مصرف می‌کنند (یک دستگاه ماینر ۱۵ برابر یخچال و پنج برابر یک کولر گازی برق مصرف می‌کند)

او با اشاره به اینکه شناسایی ماینر‌ها کار دشواری است، گفت : با همکاری اداره اطلاعات، دستگاه قضایی و دیگر ارگان‌های مربوطه، مسیر‌های پر مصرف برق را شناسایی و در نهایت مراکز استخراج ارز دیجیتال را شناسایی خواهیم کرد.

اسدی با اشاره به اینکه افزایش دما به افزایش بیش از حد مصرف برق در کرمانشاه منجر شده است، افزود: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده با توجه به افزایش دمای هوا شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق نیز باشیم.

او افزود: میزان مصرف برق در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ هزار و ۷۹۰ مگاوات رشد داشته است که منجر به وارد کردن فشار به سیستم توزیع برق شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به اینکه وقوع خاموشی در شبکه برق به دلیل فشار بر شبکه توزیع است، گفت: از هفته گذشته و با توجه به تغییر ساعت ادارات کرمانشاه، شاهد مدیریت مطلوبی در زمینه مصرف هستیم.

اسدی ادامه داد: تجربه نشان داده با مدیریت مصرف برق و صرفه جویی مردم می‌توانیم این میزان افزایش بار را کنترل و از خاموشی جلوگیری کنیم.

او در رابطه با میزان تولید برق در نیروگاه‌های غرب کشور افزود: اکنون روزانه سه هزار و ۸۵۰ مگاوات برق در غرب کشور تولید می‌شود که این میزان برق در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در استان کرمانشاه گفت: روزانه ۸۰۰ مگاوات برق به صورت روزانه مصرف می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.