انتخابات شوراها؛

از دعوت خداداد عزیزی به حضور در انتخابات تا کاهش تبلیغات شورای شهر در مشهد

آخرین خبرهای انتخابات شوراها در خراسان رضوی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در برنامه تبلیغاتی خود از سیمای خراسان رضوی گفت: تمرکززدایی، توجه به ظرفیت‌های استان به خصوص در حوزه صنایع و تولید انرژی خورشیدی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سلام است.

او به ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی استانی تأثیرگذار در سطح ملی است و بهترین مسیر به لحاظ ترانزیت بین‌المللی را داراست و در یک نگاه تمام ظرفیت‌های کشور را در خود جای ‌داده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به معضلات استان و مشهد اشاره و ادامه داد: حاشیه‌نشینی و مهاجرت، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و بالا رفتن نرخ طلاق از جمله معضلاتی است که در استان و مشهد باید برای آن فکر اساسی کرد؛ مشکل اساسی که خراسان رضوی در حوزه صنعت دارد متأسفانه دولت در صنایع بزرگ ورود جدی نداشته و هیچ سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه صنعت انجام‌ نشده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: هم‌جواری خراسان رضوی با کویر ایران می‌تواند مشکل انرژی و برق استان را از طریق نور خورشید تأمین کند، نه‌تنها می‌توانیم برق استان را از این طریق تأمین کنیم بلکه می‌توانیم صادرات برق نیز به کشورهای همسایه داشته باشیم.

 

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  از مردم برای مشارکت باشکوه در انتخابات

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم برای مشارکت باشکوه در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کرد.


بیشتر بخوانید


در بخشی از اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات از تمامی واجدین شرکت در انتخابات دعوت می‌کند، همچنان که در مقاطع حساس و عرصه‌های گوناگون ۴۲ سال گذشته حضور حماسی و تاریخ ساز داشته اند، بار دیگر با همان بصیرت، فهم، رشادت، وظیفه شناسی و احساس تکلیف دینی، انقلابی و ملی، با شرکت گسترده و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، تبلیغات شیطانی و رسانه‌ای استکبار و فریب خوردگان را خنثی و حماسه ماندگار دیگری را خلق کنند و با جامه عمل پوشاندن به رهنمود‌های حکیمانه امامین انقلاب، پاسدار خون و امانت صد‌ها هزار شهید و ایثارگر باشند و در این برهه تاریخی و جهاد سیاسی، باز هم برگ زرین مایه مباهاتی را به کارنامه سراسر عزت، افتخار و درخشان خود بیفزایند.

 

دعوت خداداد عزیزی از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات/ مشکلات ‌مردم با انتخاب اصلح کاهش می‌یابد

خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال ایران گفت: حضور در انتخابات ۲۸ خرداد مسئله مهمی است و من به شخصه جمعه در این حماسه بزرگ شرکت می کنم.

او افزود: انتخابات ریاست جمهوری و حضور در آن مسئله مهمی است و تحقیق کردن درباره نامزدها و رأی دادن به افراد با برنامه می‌تواند خیلی از مسائل را تغییر دهد؛ همه می‌دانیم که کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو‌ست و مردم سختی‌های زیادی دارند.

این پشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: خودم سعی کرده‌ام از بین نامزدهای موجود ریاست جمهوری تحقیق کنم تا فردی را بتوانم انتخاب کنم که مشکلات مردم را در دولتش کاهش دهد و ایران را به سمت پیشرفت بیشتر سوق دهد و از مردم هم دعوت می کنم تا در این انتخابات حضور داشته باشند.

 

کاهش ۸۰ درصدی تبلیغات محیطی انتخابات شورای شهر مشهد

محمد علی نبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل ترس از همه گیری کرونا و گرانی تبلیغات کاغذی فعالیت‌های تبلیغاتی محیطی در انتخابات شورای شهر مشهد نسبت به دوره گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته و این تبلیغات به فضای مجازی منتقل شده است.

سید مجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد نیز گفت: ایستگاه‌های انتخاباتی با عنوان "حماسه حضور" در ۱۳ منطقه مشهد برپا شده است؛ این ایستگاه‌ها با هدف ایجاد شور انتخاباتی و حضور مردم برای گفت‌و‌گو پیرامون انتخابات در تمام مناطق شهری مشهد راه‌اندازی شده است، تعداد این ایستگاه‌ها در مناطق مختلف حدود ۸۰ ایستگاه است و نمایندگان خانه احزاب و گروه‌های سیاسی برای مناظره و گفت‌وگو در این ایستگاه‌ها حضور دارند.

او افزود: به همین منظور تئاتر موضوعی و نمایش آیینی با عنوان "حماسه حضور" در روز‌های ۱۷ تا ۲۲ خرداد در بوستان ملت مشهد به اجرا درآمد.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: اکران‌های شهری نیز به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام شده که در تمامی اکران‌ها به دنبال افزایش مشارکت شهروندان هستیم.

 

انتخابات یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی

مولوی ذبیح الله عبادی امام جمعه روستای کرات تایباد گفت: انتخابات یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او افزود: از مردم تایباد و حومه دعوت می شود همچون گذشته، در انتخابات پیش رو حضور پرشوری داشته باشند و به فرد اصلح و صالح رای دهند.

امام جمعه روستای کرات تایباد با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری حضور پرشور و انتخاب صحیح ملاک است، ادامه داد: مردم تحت تاثیر دیگران به خصوص دشمنان نظام قرار نگیرند که از ابتدای انقلاب سعی می کنند به هر نحوی از حضور در پای صندوق های رأی جلوگیری کنند.

 

ایستگاه‌ "حماسه حضور" ویژه انتخابات در تربت جام فعال شد

سرهنگ دوم پاسدار حسین جانی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثامن الائمه علیه السلام تربت جام گفت: ایستگاه‌ انتخاباتی با عنوان "حماسه حضور در تربت جام بر پا شد؛ این ایستگاه‌ با هدف ایجاد شور انتخاباتی و حضور حداکثری مردم برای گفت و گو پیرامون انتخابات در بلوار خلیج فارس راه‌اندازی شده‌ است.

او افزود: این ایستگاه همه روزه در این منطقه دایر است و به منظور افزایش مشارکت در انتخابات بروشور و پوسترهای انتخاباتی بین مردم توزیع می شود.

 

هنرمندان خراسان رضوی سعی در تاثیرگذاری مثبت بر انتخابات دارند

یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هر کدام از هنرمندان خراسان رضوی بر اساس احساس وظیفه و نقش اجتماعی که دارند سعی در تاثیرگذاری مثبت بر انتخابات دارند زیرا هنرمندان الگوی مردم برای حضور در انتخابات هستند.

او افزود: بر همین اساس در چند روز گذشته تعدادی گردهمایی و نشست در میان اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شد که برای انتخابات روز ۲۸ خرداد اعلام حضور کردند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: رسانه‌های خراسان رضوی که جزء فعال‌ترین رسانه‌های کشور هستند نیز با موضوع انتخابات، نشست‌های اندیشه‌ورز و پیش‌بینی راهکارهای نوین را در کنار تهیه گزارش و درج مقالات در دستور کار قرار دادند.

امینی بیان کرد: انتخابات، مربوط به یک قشر خاص در کشور محسوب نمی‌شود و متعلق به همه ایرانیان و یک مساله ملی است که نسبت سرنوشت کشور، سهیم هستند.

او به تاثیر گذاری هنرمندان بر جامعه اشاره و تصریح کرد: هنرمندان همیشه برای افراد جامعه پیشرو و الگو بوده اند و شاهد هستیم هنرمندانی که احساس وظیفه و تعهد دارند هم خودشان مشارکت خوبی در رویدادهای سیاسی و اجتماعی دارند و هم سعی در تشویق دیگران برای انجام وظایف سیاسی و اجتماعی دارند زیرا اگر مردم، مسوولان خوبی برای مدیریت کشور خود انتخاب کنند به طور قطع در ارتقای فرهنگ و هنر نیز تاثیرگذار هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کشوری آباد و با نشاط داشته باشیم باید از این فرصت برای حضور در پای صندوق رای استفاده کنیم و هنرمندان و نخبگان هنری نیز در این دوره همراه با سایر مردم کشور، اتفاق بزرگی را در روز ۲۸ خرداد رقم خواهند زد.

 

شمار شعب رأی گیری در صالح آباد خراسان رضوی افزایش یافت

ولی قلیچی فرماندار صالح آباد گفت: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و دسترسی آسان مردم به صندوق‌های رأی در روز انتخابات، شمار شعب رای‌گیری پیش‌بینی شده برای این شهرستان نسبت به انتخابات گذشته ۱۳ و نیم درصد افزایش یافته است.

او افزود: برای انتخابات ۲۸ خردادماه در این شهرستان ۷۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۱۲ شعبه شهری و ۶۳ شعبه روستایی است و از این تعداد ۵۱ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار است.

فرماندار صالح آباد ادامه داد: انتخابات ۲۸ خردادماه با حضور حداکثری مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان تازه تاسیس شده برگزار خواهد شد و ۲۴۵ صندوق اخذ رای برای شهرستان صالح آباد پیش بینی شده است.

 

دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری انتخابات رعایت شود

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: در زمان برگزاری انتخابات و با توجه به شرایط کرونایی، باید به سلامت مردم توجه ویژه‌ای شود و دستورالعمل‌های بهداشتی به همراه فاصله‌گذاری اجتماعی هم به نحو مطلوب رعایت شود.

او افزود: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان به هیچ وجه نباید از نامزدهای انتخاباتی حمایت و جانبداری کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان تاکنون، فرآیندهای ۲۵ گانه اجرایی ستاد انتخابات کشور را در همه مراحل انجام‌ داده‌اند.

معتمدیان با اشاره به حساسیت برگزاری انتخابات در دوره کنونی بیان کرد: با توجه به این که سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود، انتظار می‌رود کمترین مشکل را در حوزه‌های اجرایی داشته باشیم.

او تصریح کرد: امنیت در انتخابات یک مسأله مهم و جدی است لذا به همین منظور، اطلس امنیتی استان از ماه‌ها قبل طراحی شده است و امور بر اساس آن در حال اجراست.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نشریات، رسانه‌ها، صدا و سیما، دستگاه‌های مختلف و نخبگان می‌توانند در تحقق امر مشارکت حداکثری مردم نقش فراوانی ایفا کنند.

معتمدیان اظهار کرد: انتخابات شورای شهر مشهد به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و باید از ظرفیت رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها، شبکه‌های مجازی و صدا و سیما برای آموزش انتخابات به صورت الکترونیکی استفاده مطلوبی شود.

او افزود:با توجه به تهدیدات بیرونی استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ایران، امیدوار هستیم ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که مصادف با روز جمعه است، حماسه بزرگ و مشارکت میلیونی مردم تحقق پیدا کند و شاهد تجدید میثاق امت غیور ایران اسلامی با آرمان‌های انقلاب و امام راحل باشیم.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.