مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین اعلام کرد پایگاه مردمی جنبش حماس پس از عملیات شمشیر قدس در نوار غزه افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یک نظرسنجی جدید نشان داد حدود ۵۳ درصد معتقدند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شایستگی نمایندگی از ملت فلسطین را دارد و ۷۷ درصد از فلسطینی‌ها هم معتقدند حماس از جنگ با رژیم صهیونیستی پیروز بیرون آمد.

در نظرسنجی جدید مرکز «پژوهش‌های سیاسی فلسطین» مشخص شد بعد از نبرد «سیف القدس» و درگیری‌های اخیر با صهیونیست‌ها حمایت از جنبش حماس در میان فلسطینی‌ها افزایش یافته است.

این نظرسنجی که شامل گفتگو‌های شخصی با ۱۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه است، نشان می‌دهد که حدود ۵۳ درصد معتقدند حماس شایستگی نمایندگی از ملت فلسطین و رهبری و هدایت آن را دارد. ۱۴ درصد از مصاحبه شوندگان معتقد بودند جنبش فتح این شایستگی را دارد.

بر اساس این نظرسنجی ۷۷ درصد از فلسطینی‌ها معتقدند حماس از جنگ با رژیم صهیونیستی پیروز بیرون آمده است. ۶۵ درصد هم گفتند که حماس با شلیک موشک، تل آویو را به توقف روند کوچ اجباری ساکنان شیخ جراح وادار کرده است.

شلیک بیش از ۴ هزار موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سوی مواضع صهیونیستی در اراضی اشغالی طی ۱۲ روز نبرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش بس و درخواست برای تبادل اسیران مجبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار