نظرسنجی‌هایی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد جنگ اخیر غزه موجب افزایش محبوبیت جنبش حماس شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، پس از پیروزی اخیر نیرو‌های مقاومت در نبرد با رژیم صهیونیستی، بیشتر مردم فلسطین حماس را مستحق نمایندگی و رهبری مردم فلسطین در غزه و اراضی اشغالی می دانند.

براساس نتایج نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد، محبوبیت جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) بین گروه‌های مردمی فلسطین پس از پیروزی در مقابل نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته و بیشتر مردم معتقدند حماس باید رهبری گروه‌های مختلف مردمی فلسطین را به دست گیرد.

این نظرسنجی که توسط مرکز فلسفه و تحقیقات فلسطین مستقر در رام الله انجام شده است نشان می‌دهد بیش از ۷۷ درصد فلسطینی‌ها معتقدند حماس در آخرین نبرد خود با رژیم صهیونیستی پیروز میدان شده است.

همچنین بیش از ۶۵ درصد از شرکت کنندگان معتقدند حماس در جنگ اخیر غزه به اکثر اهداف خود برای مبارزه با رژیم صهیونیستی دست یافته است. از جمله این اهداف می‌توان به مقاومت در برابر خواست صهیونیست‌ها برای خروج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی و پایان دادن به محدودیت‌های مردم فلسطین برای دسترسی به مسجد الاقصی اشاره کرد.

همچنین براساس داده‌های به دست آمده از این نظرسنجی، بیش از ۷۲ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که پرتاب موشک از سوی حماس به منظور دفاع از تمامیت ارضی و جان و مال فلسطینیان بوده است.

براساس این نظرسنجی همچنین اگر انتخابات ریاست جمهوری در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود جنبش حماس با حدود ۶۰ درصد آرا در مقابل سایر گروه‌های فلسطینی به پیروزی خواهد رسید.

این داده‌ها هچنین نشان می‌دهد بیش از دو سوم مردم فلسطین معتقدند تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به منظور هراس از قدرت گیری حماس در سرزمین‌های اشغالی است.

در درگیری اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطینی در غزه که ۱۲ روز به طول انجامید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در نهایت به دلیل تبعات این درگیری مجبور به پذیرش آتش بس شد. بسیاری معتقدند پیروز این نبرد نیرو‌های مقاومت مردمی فلسطین بوده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حماس ، فلسطین ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار