فهرست اعضای شورای شهر تهران برای انتخابات این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا چند روزی است که در حال انتشار است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فهرست اعضای شورای شهر تهران برای انتخابات این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا چند روزی است که در حال انتشار است؛ پیش از این بارها احزاب اصولگراها حرف از فهرست واحد زده بودند و این قول را داده بودند؛ مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ که در نهایت فهرست واحدی منتشر شد برای این دوره از انتخابات شورای شهر تهران نیز قرار بود فهرست واحدی منتشر شود و در واقع اجماع میان این جبهه برقرار شود.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیز پیش از اعلام فهرست حرف از وحدت زده بودند، اما وقتی پای عمل رسید شاهد خلاف این موضوع بودیم؛ شورای وحدت با سرفهرستی "مرتضی طلایی" و شورای ائتلاف با سرفهرستی "مهدی چمران" و "پرویز سروری" منتشر شد و خبری از ایجاد وحدت نبود به غیر از آن جبهه پایداری که یکی دیگر از احزاب اصولگرایان است برای انتخابات شورای شهر فهرست دیگری را منتشر کردند، در واقع شاهد چند فهرست مختلف از جبهه اصولگرایان هستیم.

فهرست اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران

فهرست جبهه پایداری 

////

فهرست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی

////

فهرست شورای وحدت

تعدد لیست‌های شورای شهری؛ از ۳ لیستی بودن اصولگرا‌ها تا لیست‌های غیر رسمی فضای‌مجازی

امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، مرتضی طلایی رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت و مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مواضع خود را درخصوص انتشار لیست‌ حزب‌های خود اعلام کردند؛ رسولی گفته که به هیچ عنوان در فهرست ائتلاف نیرو‌های انقلاب که براساس فرآیند منطقی جلو بردیم و کاندیدا‌ها در فرآیند مصاحبه شرکت کردند را تغییر نخواهیم داد.  پای فهرست منتشر شده می‌ایستیم و حق کاندیدا‌هایی که در فرآیند قرار گرفتند را رعایت می‌کنیم و این عین عدالت است که اجازه ندهیم در شب آخر تغییرات در فهرست اعمال شود؛ به همین منظور مصوبه تعهد به فهرست را نیز امضا کردیم و طبق آن عمل می‌کنیم.

مرتضی طلایی رئیس ستاد انتخابات شهر تهران شورای وحدت نیز می‌گوید شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز تمام سعی و تلاش خود را انجام داد تا اجماع میان جریان اصولگرایان برقرار شود، اما متاسفانه علیرغم تلاش‌ها این اجماع به ثمر نرسیده است. فهرست‌های متعدد و متکثری داده شده است که بعید می‌دانم اجماع دیگر صورت بگیرد و به نظر می‌رسد فهرست واحدی از مجموعه‌ای رای نخواهد آورد.

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت نامساعد شهر تهران، گفته که بر همه گروه‌های جریان انقلاب لازم است که توجه لازم را به انتخابات شورای شهر داشته باشند که انشاءالله در این دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، شاهد کنار زدن مدیرانی که به هیچ عنوان اعتقادی به عدالت محوری در مدیریت شهری ندارند، توسط مردم عزیز باشیم.

فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران

اما اصلاح طلبان یک فهرست واحد را برای انتخابات شورای شهر تهران با عنوان "لیست جمهور" منتشر کردند و از جریان سیاسی اصلاح طلب فقط همین یک فهرست در دست است که شامل؛ رضا امیدوار تجریشی، احسان بیسادی، مجتبی تقوی نژاد، زهرا بهروز آذر، خدیجه جدا، ژما جوادی پور، افشین حبیب زاده، زهیر خیری، فائره دولتی، محمد سالاری، منیر شجاعی، آذین شرف خانی، سید محمدرضا شریفی، مجید صالحی فیروز آبادی، محمد علیخانی، الهام فخاری، مجید فراهانی، علی محمد مصلحی، سید حسن موسوی، محمد حسین مهرزاد است.

فهرست گروه‌های مستقل از جریان‌های سیاسی برای انتخابات شورای شهر تهران

علاوه بر آن جریان های سیاسی مختلف نیز به صورت مستقل نیز فهرست‌هایی را برای انتخابات شورای شهر داده اند که تعدادشان هم کم نیست و مشخص نیست دقیقا به کدام جریان وابسته هستند، این فهرست ها از گروه‌های خودجوش مردمی شکل گرفته که وابسته به هیچ جریان خاصی نیستند.

////

////

////

////

////

فهرست‌های غیر رسمی برای انتخابات شورای شهر تهران

در کنار فهرست های اصلی که از سوی احزاب اصولگرا منتشر شده است شاهد فهرست های غیررسمی در فضای رسانه هستیم، این فهرست ها که با سرفهرست‌های مختلف و تلفیقی از نام نامزدهای فهرست جبهه پایداری، شورای ائتلاف و شورای وحدت منتشر می شود از سوی اصولگرایان مورد انتقاد تند قرار گرفته است، به عنوان مثال روز گذشته رسولی سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب در واکنش به انتشار فهرست‌هایی مستقل از فهرست ۲۱ نفره ائتلاف برای انتخابات شورای شهر تهران گفت: در ساعات اخیر برخی از دوستان که توهم روش‌های تکراری گذشته را داشتند به رئیس شورا و اعضا فشار زیادی وارد کردند تا بتوانند افرادی از فهرست خود را وارد فهرست ائتلاف کنند که با مقاومت منطقی و مبتنی بر عدالت و حق الناس این اقدام عملی نشد. اینک و پس از این ناکامی سعی دارند تا با اخبار جعلی و فهرست مجعول منویات خودرا به مردم تحمیل کنند.

////

امیرابراهیم رسولی سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب در واکنش به انتشار فهرست‌هایی مستقل از فهرست ۲۱ نفره ائتلاف برای انتخابات شورای شهر تهران گفت: در ساعات اخیر برخی از دوستان که توهم روش‌های تکراری گذشته را داشتند به رئیس شورا و اعضا فشار زیادی وارد کردند تا بتوانند افرادی از لیست خود را وارد لیست ائتلاف کنند که با مقاومت منطقی و مبتنی بر عدالت و حق الناس این اقدام عملی نشد. اینک و پس از این ناکامی سعی دارند تا با اخبار جعلی و لیست مجعول منویات خودرا به مردم تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در عمل به سیاست اشتراک صفر مصمم است و هیچ تغییری اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. آقایان چمران و سروری بارها اعلام کرده اند صرفاً سرلیست ائتلاف هستند و دوستان دیگر با رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی استفاده از اسامی افرادجهت مطرح کردن خود پرهیز نمایند.

همچنین اعضای فهرست شورای وحدت مانند احمد نیکبختان از استفاده از نام خود در فهرست های مختلف انتقاد تندی کرد و گفت: اهل بداخلاقی نیستم، اما اسم بنده در فهرست شورای وحدت است و در سایر فهرست ها بدون اطلاعم نامم را قرار می دهند که کار درست و اخلاقی نیست و منتقد به این وضعیت هستم. طلایی رئیس ستاد انتخابات شهر تهران شورای وحدت نیز اعلام کرد که خاستگاه اصلی بنده شورای وحدت است و نامم را بدون اطلاعم در فهرست دیگر قرار می دهند که غیررسمی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار