رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه بازگشت تیم ملی از بحرین درباره موضوعات مختلف، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه بازگشت تیم ملی از بحرین، اظهار داشت: با وجود این که میزبانی را از ما گرفته بودند و مشکل داشتیم، امتیازات لازم را کسب کرده و به مرحله بعد صعود کردیم. با توجه به مشکلات مالی زیادی که داشتیم یک نتیجه تاریخی گرفتیم.

او افزود: تمام بازیکنان تیم ملی و اعضای کادر فنی همدلی خوبی با یکدیگر داشتند. بحرین را در زمین خودش و عراق را هم ۱۱-۱۰ سال بود که نبرده بودیم. کار در مراحل بعد سخت‌تر است. فدراسیون فوتبال اهداف بزرگی دارد که امیدوارم محقق شوند. فدراسیون جدید نشان داد که در ۳ ماهی که آمده، متفاوت عمل کرده است.

عزیزی خادم ادامه داد: باید نگاه دگرخواهانه و همکاری را یاد بگیریم و این فضا را برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کنیم که با اقتدار مرحله بعد را هم پشت سر بگذارد. از لحاظ مالی و اقتصادی کارمان سخت است. نگاه ما توسعه است و هدف بلندمدت داریم. این کار هزینه دارد و زمان‌بر است. فکر می‌کنم مردم به خوبی این تفاوت را می‌بینند.

او اضافه کرد: مسیر روشنی در پیش داریم و همه افرادی که صدای من را می‌شنوند به تیم ملی ایران کمک کنند. فدراسیون فوتبال موفق شد مظهر انسجام ملی شود. امیدواریم این مسیر را تقویت کنیم و به تک تک بازیکنان ملی افتخار کنیم. رسیدن به جام جهانی و تقویت تیم‌های رده‌های دیگر جزء اهداف فدراسیون است. این کار نیازمند همکاری جانانه است. از همه افرادی که صدای ما را می‌شنوند، می‌خواهم فوتبال را تنها نگذارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده ویلموتس عنوان کرد: من بعدا در این مورد بیشتر صحبت خواهم کرد. رای پرونده ویلموتس مشکلات زیادی را برای فدراسیون ایجاد کرده است. حتما در این باره به وضوح و روشنی با مردم گفت‌وگو خواهم کرد. ما امروز از خوشحالی مردم، خوشحال هستیم؛ اما کار در مراحل بعد سخت‌تر خواهد شد.  

عزیزی خادم درباره قرارداد اسکوچیچ، گفت: باید این موضوع در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی شود. قرارداد اسکوچیچ تمام شده و هیئت رئیسه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه است. همه باید باعث خوشحالی ملتی شویم که روز‌های سختی را سپری می‌کنند. امیدوارم در روز‌های واپسین این دولت و در دولت بعدی امکانات مالی بهتری برای فوتبال فراهم شود. زحمات اسکوچیچ در تیم ملی قابل تقدیر است. من هم به عنوان عضوی از این فدراسیون، تابع تصمیم جمع هستم. ما برنامه‌ریزی خواهیم کرد و آن چه صلاح فوتبال است، رقم خواهد خورد.

او ادامه داد: ما گام به گام در راستای برگرداندن اعتبار فوتبال قدم برداشته‌ایم. مبحث دیگری که بسیار مهم است، بحث تجاری‌سازی فوتبال خواهد بود. این فدراسیون تفاوت‌های زیادی با فدراسیون‌های قبلی خواهد داشت. شباهت‌های ما هم با فدراسیون‌های قبلی خیلی کم است. به وضوح خواهید دید که فوتبال ایران اعتبار خود را کسب می‌کند. با توجه به این که تیم‌های رقیب ایران امکانات خوبی دارند، باید این زمان را به فال نیک بگیریم تا تیم ملی برای مسابقات مرحله بعد مقدماتی جام جهانی آماده شود.

عزیزی خادم در واکنش به لو رفتن لیست تیم ملی قبل از بازی با بحرین، بیان کرد: ما دنبال کارهای مهم و بزرگ هستیم. من وقت فکر کردن به این مسائل را نداشتم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار