مدیر عامل فرودگاه بین المللی پیام گفت: مرکز خدمات ارتباطى بین الملل شهید فخرى زاده در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: مرکز خدمات ارتباطى بين الملل شهيد فخرى زاده در زمینه تامین زیر ساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع می کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: راه اندازی این مرکز در کنار چشم انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور کشور خواهد کرد.

ثناگو مطلق با اشاره به وجود هشت شرکت در زمینه دیتا سنتر در پیام گفت: این شرکت ها در زمینه تولید و ایجاد مرکز داده، تجارت الکترونیک و نرم افزار، مونتاژ انواع سرور و واحدهای ذخیره سازی و یارانه در حال فعالیت هستند.

اوافزود: این شرکت ها با میزان سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال راه اندازی و زمینه اشتغال زایی یک هزار و ۲۵۶ نفر را نیز فراهم کرده اند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: از دیگر اقدامات برای راه اندازی شهرک تخصصی فناوری، توسعه زیر ساخت ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت های دانش بنیان در زمینه آی.تی، آی.سی.تی و فناوری های نوین است که تا کنون زیر ساخت های سه پهنه ازاین فاز آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است.

ثناگو مطلق افزود: دستیابی منطقه به نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد صادرات محور و ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین اهداف راه اندازی منطقه آی.سی.تی محور در این منطقه است.

او گفت: همچنین توسعه تبادلات تجاری و ایجاد زیر ساخت لجستیکی، تسهیل در سرمایه گذاری داخلی و خارجی، جذب تخصصی، سرمایه و تکنولوژی در حوزه آی.سی.تی، تسهیل و بهبود کیفیت خدمات و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه دانش بنیان از دیگر اهداف راه اندازی این مجموعه در پیام است.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.