مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ثبت نام در سامانه کارا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ضرورت حمایت از کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا، مهلت پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات مراحل قبلی و جدید تا پایان آبان ۱۴۰۰ تعیین شده است.

وی افزود: حوزه‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر حمل و نقل ریلی و هوایی متعاقب دستورالعمل قبل مشمول دریافت تسهیلات هستند.

اشرفی با بیان اینکه تا کنون ۶ هزار و ۶۷۷ پرونده متقاضیان تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل ارجاع شده است، گفت: تا کنون تعداد پنج هزار و ۵ متقاضی در استان موفق به بهره مندی از تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس دستورالعمل مربوطه، در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا آسیب دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحد‌های کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

اشرفی از پرداخت ۷۷۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵ هزار و ۸۲۵ بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد و افزود: نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۲ درصد است که بازپرداخت آن از مهرماه امسال خواهد بود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.