واحد شماره ۴ نیروگاه رامین برای تولید برق دست به کار شد

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از پایان تعمیرات اضطراری واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ این نیروگاه و اتصال مجدد آن به شبکه سراسری برق خبر داد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ این نیروگاه به دلیل نشتی در لوله‌های بویلر از مدار خارج شده بود و با عزم و اراده کارکنان این نیروگاه و در شرایط سخت و طاقت فرسا اقدام به تعویض لوله‌های معیوب و رفع نشتی بخار طی یک عملیات نفسگیر ۵ ساعته کردیم. 

او با اشاره به کاهش کیفیت آب رودخانه کارون و افزایش سطح رسوبات در لوله‌های بویلر و سایر تجهیزات نیروگاه افزود: قدمت بالای تجهیزات نیروگاه و بروز این رسوبات در لوله‌های بویلر یکی از عوامل اصلی خروج واحد‌های تولیدی از مدار و کاهش سطح تولید انرژی برق است.

محمدی تلاش جهادگونه کارکنان نیروگاه در رطوبت ۸۰ درجه‌ای محیط بویلر و تجهیزات داغ را مورد تقدیر قرار داد و بیان داشت: امیدواریم مردم نیز با صرفه جویی در مصرف این انرژی حیاتی ما را در تولید مستمر و به موقع برق یاری نمایند.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری ایران است و نقش مهمی در تامین برق استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه برق ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.