جزءقاسمی از هدر رفت ۴۳ درصدی آب شرب در مناطق روستایی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزءقاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در رابطه با آب بدون درآمد، گفت: آب بدون درآمد عبارت است از اختلاف بین حجم آب ورودی به شبکه توزیع و مصارف مجاز با درآمد طی یک سال که دارای سه بخش هدررفت واقعی، هدررفت ظاهری و مصارف مجاز بدون درآمد است.

او افزود: هدررفت واقعی به حجمی از آب گفته می‌شود که با نشت از شبکه‌های توزیع، نشت از خطوط انتقال، نشت و سرریز مخازن و نشت از انشعابات مشترکان هدر می رود.

جزءقاسمی ادامه داد: هدررفت ظاهری هم به حجمی از آب گفته می‌شود که مصرف شده ولی به دلایل متعددی از جمله خطای تجهیزات اندازه‌گیری، انشعابات غیرمجاز و خطای قرائت و انتقال داده‌ها درست اندازه گیری نشده است.

او گفت: مصارف مجاز بدون درآمد نیز به مصارفی گفته می‌شود که استفاده از آن مجاز است، ولی درآمدی برای شرکت‌های آب و فاضلاب ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مجموع هدررفت آب شهری در استان زنجان ۲۳ درصد است،ادامه داد: ۱۰ درصد از این هدر رفت واقعی و ۱۳ درصد آن ظاهری است.

او افزود: هدررفت بخش روستایی هم ۴۳ درصد بوده که  ۲۸ درصد ظاهری و ۱۵ درصد واقعی است.

جزءقاسمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز گفت: پارسال هزار و ۹۳۰ مورد انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که بیشتر این انشعابات غیرمجاز در روستا‌ها است؛ چراکه کنتور آب ندارند و بی‌رویه از آب شرب برای دام و احشام استفاده می‌کنند.

بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به شهر‌های زنجان، ابهر، طارم و قیدار است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.