جزءقاسمی گفت: امسال با کاهش۵۴ درصدی بارندگی‌ها نسبت به پارسال، ۱۲۲روستا در استان زنجان با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در بدترین شرایط ۴۰روستای استان زنجان، در تابستان امسال نیاز به آبرسانی سیار خواهند داشت که شرکت آبفا در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

او افزود: اخیراً در پی قطعی‌های مکرر برق، قطعی‌های آب در استان زنجان نیز افزایش یافته که این امر به علت قطع برق تاسیسات آب بوده و ارتباطی به کمبود و یا افت فشار آب در شبکه توزیع ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد:  وجود انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌های استان زنجان و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام جزو چالش‌های جدی تامین آب شرب پایدار در استان زنجان است.

جزءقاسمی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در کمک به استمرار ارائه‌ خدمات به تمام مشترکان در تابستان پیش رو گفت: مردم بایستی با کاهش مصرف آب، ترویج مصرف بهینه، رعایت الگوی مصرف و گزارش انشعابات غیرمجاز شرکت آب و فاضلاب را در ارائه خدمات بهتر یاری دهند.

او افزود: مشترکان با گزارش انشعابات غیرمجاز به سامانه تلفنی۱۲۲ و ساکنین روستا نیز با پرهیز از آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام توسط آب آشامیدنی و استفاده از آب خاکستری به جای آن می‌توانند کمک شایانی به شرکت آب و فاضلاب داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.