دبیر کل شورای عالی وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره برنامه‌های وزارت علوم در زمینه رشته‌های علوم پایه در دو سال آینده پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین رحیمی دبیرکل شورای عالی وزارت علوم و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در حاشیه جلسه ۲۰۳ کمیسیون دائمی شورای عالی و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این جلسه دو گزارش  برنامه‌های ارتقا علوم پایه و مباحث تحقیقاتی و علمی وزارت آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت.

او ادامه داد:  در گزارش اول وضعیت علوم پایه تشریح شد و برنامه‌هایی که در دو سال اخیر برای ارتقا علوم پایه طراحی و اجرا شده بود تشریح شد؛ نکات و پیشنهاد‌های مطرح شده پیرامون این بود که در سال ۱۴۰۰ و سال‌های آینده در راستای ارتقا علوم پایه در کشور تلاش بیشتری شود.

رحیمی بیان کرد: برنامه‌های علوم پایه در چارچوب سیاست کلی راهبردی پیگیری می‌شود که منجر به محدود سازی رشته‌های علوم پایه در کشور شود علاوه بر این سبب ارتقای کیفیت علوم پایه و موثر سازی اجتماعی رشته‌های علوم پایه هم خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی وزارت علوم ادامه داد: به این ترتیب برنامه‌های خودمان را برای علوم پایه جلو خواهیم برد و البته گزارشی هم درباره برنامه‌های ۱۴۰۱ در حوزه رشته‌های علوم پایه ارائه شد که پیگیری خواهد شد.

به گفته‌ این مقام مسئول، در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌های تحقیقاتی که پشتوانه اجرای سند تحول آموزش و پرورش باشد ارائه شد؛ فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه تحقیقاتی در پژوهشگاه آموزش و پرورش، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش هم ارائه و تشریح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار