شماری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا با استناد به دروغ و فریبکاری خواستار اتخاذ موضع قاطعی علیه عملیات دفاعی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یمن همواره مورد توجه سیاستمداران آمریکایی است و شماری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به توماس گرینفیلد، نماینده این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد از وی خواستند از رأی خودش در شورای امنیت استفاده کند تا نام جنبش انصار الله یمن را نیز در بیانیه‌ها و قطعنامه‌های مربوط به موارد نقض در یمن بگنجاند.

این نامه، جنایات متجاوزان و محاصره تحمیلی ائتلاف متجاوز به یمن را نادیده گرفته و با معرفی عملیات دفاعی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عنوان نقض حقوق بشر، کوشیده است تصویر متفاوتی از اوضاع یمن ارائه کند. نویسندگان نامه خاطر نشان کرده اند نبرد‌ها در مأرب در برابر آنچه را که موارد نقض خطرناک توصیف کرده اند به توجه جامعه بین المللی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها در مواضع خود از مأرب غفلت نمی‌کنند چرا که مأرب به عنوان یک لانه در دست ائتلاف متجاوز محسوب می‌شود و ماندنش به عنوان لانه‌ای در دست این ائتلاف برای واشنگتن اهمیت دارد. ضمن آنکه مأرب در چند سال گذشته به عنوان نقطه حمله به صنعاء و استان‌های مجاور بوده است.

نمایندگان آمریکایی همچنین تلاش می‌کنند طرف ملی یمنی را به عنوان مانع صلح و مخالف صلح معرفی کنند و این تبلیغات آمریکایی است که از رأس هرم یعنی جو بایدن آغاز می‌شود و تا وزیر خارجه این کشور و لیندر کینگ، فرستاده ویژه اش به یمن ادامه دارد. هدف از این کار نیز فشار به صنعاء است تا آنچه را که در طول شش سال گذشته به شیوه نظامی نتوانسته است محقق کند از این طریق به دست آورد.

در چارچوب این نامه نیز نمایندگان آمریکایی کوشیده اند از سازمان‌های امنیتی یمنی انتقام بگیرند، زیرا بسیاری از هسته‌های جاسوسی را شناسایی و با هسته‌های انحراف و فساد اخلاقی مقابله کردند. نمایندگان آمریکا این کار را با مطرح کردن اتهامات دروغین درباره نقش سازمان‌های امنیتی یمنی در داخل یمن انجام می‌دهند.

نامه نمایندگان آمریکایی از مسیر خصمانه دولت‌های قبلی آمریکا جدا نیست شاید شیوه‌ها متفاوت باشد، اما هدف یکی است یعنی تضعیف یمن و نگه داشتن آن تحت قیمومیت آمریکاست. تلاش‌های نظامی برای تحقق این هدف شکست خورد، اما مسیر سیاسی همزمان با فشار‌های اقتصادی در پیش گرفته شد که با ثبات در موضع یمن به بن بست رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار