امیری گفت: ۴ هزار و ۱۸۰ نفر کار بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در خوزستان برعهده دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول امیری رییس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفت:  برای برگزاری این انتخابات ۲۷۶ سر بازرس تعیین شده که هر کدام از سربازرس‌ها ۱۰ تا ۱۵ شعبه را تحت پوشش دارند و ۴ هزار و ۱۸۰ نفر کار بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در خوزستان برعهده دارند.

او با اشاره به تشکیل هیات‌های بازرسی ۵ نفره در هرکدام از شهرستان ها، مجموع اعضای هیات‌های بازرسی در استان را ۱۶۸ نفر عنوان کرد، افزود: ۴۵ نفر نیز به عنوان بازرس ویژه تعیین شده اند که ابلاغ آن‌ها از سوی وزارت کشور صادر شده است.

امیری  بیان داشت: همه مراحل انتخابات از تشکیل هیات‌های اجرایی، ثبت نام داوطلبان و تبلیغات تا زمان اخذ رای و شمارش آرا و اعلام نتایج بر اساس قوانین انتخابات اجرا می‌شود.

 رییس هیات بازرسی انتخابات خوزستان تصریح کرد: تاکنون به بیش از ۱۴۰ مورد تخلف انتخاباتی رسیدگی شده است و عمده تخلفات مربوط به تبلیغات پیش از موعد نامزد‌ها بوده که بیشتر آن‌ها در فضای مجازی انجام شده است و نصب پوستر بر خلاف مقررات، چاپ پوستر خارج از اندازه قانونی و تبلیغات بعد از پایان مهلت تعیین شده در قانون از دیگر تخلفات این دوره از انتخابات بوده است.

این مقام مسئول گفت: تمام ساز و کار‌ها هیات بازرسی برای صیانت و حراست از آرا از طریق کنترل و بازرسی از اجرای انتخابات بوده تا از سوگیری‌ها و مشکلات و جالش‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.