محمد سرایانی گفت: ۴۰ هزار نیرو اعم از اجرا، نظارت به عنوان نماینده فرماندار، بخشدار و سایر اعضای شعبه هم‌اینک در پای صندوق‌های رای این استان مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد سرایانی مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ هزار نیرو اعم از اجرا، نظارت به عنوان نماینده فرماندار، بخشدار و سایر اعضای شعبه هم‌اینک در پای صندوق‌های رای این استان مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند و سعی می‌شود انتخابات به نحو مطلوب برگزار شود.

محمد سرایانی گفت: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور با ۱۸۷ هزارو ۵۸۰ کیلومتر مربع وسعت و دارای ۲۴ شهرستان، ۵۱ شهر و ۵۹ بخش بوده که با این همه گستردگی قطعا برگزاری انتخابات در این استان با این تراکم تمهیدات خاص خود را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز برنامه زمانبندی انتخابات است نشست‌های مختلفی را در یک سال اخیر برگزار و تمهیدات و مشکلات را پیگیری کردیم و درصدد رفع آن‌ها برآمدیم افزود: ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر طی فرایند ثبت‌نام شورا‌های شهر و روستا در سیستان و بلوچستان نام نویسی کردند که نسبت به دوره‌های پیش ۱۴.۵ درصد افزایش داشته‌ایم و روند افزایش ثبت‌نام بانوان نیز در انتخابات ۱۰۰ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان ما تنوع قومی و مذهبی دارد و به همین دلیل امیدواریم که از همه اقشار اعم از شیعه و سنی، مردان و زنان این دیار به پای صندوق‌های رای رفته و رای خود را بدهند تصریح کرد: ۴۵شهر شورای پنج نفره، پنج شهر شورای هفت نفره و یک شهر که مرکز استان باشد شورای ۱۱ نفره خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واجدان شرایط رای دادن در سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۷ نفر است خاطرنشان کرد: ۷۳ هزار نفر از آنان رای اولی هستند که طبق بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب جشن بلوغ سیاسی خود را امروز با شرکت در انتخابات برگزار خواهند کرد.

سرایانی با تاکید بر اینکه براساس دستورالعمل وزارت کشور ساعت برگزاری انتخابات هفت صبح شد تا بتوانیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمهیدات فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در مکان‌های رای‌گیری فراهم شود اظهارداشت: مردم ما در سیستان و بلوچستان توصیه‌ها را گوش داده و از همان لحظات اولیه صبح امروز به پای صندوق‌های رای رفته و رای خود را در این صندوق‌ها انداختند.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم در پای صندوق‌های رای از جمله رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، نیاز‌های شعب و پک بهداشتی ویژه اعضای شعب لحاظ شده و به مردم توصیه می‌کنیم که بدون دغدغه به پای صندوق‌های رای رفته و در این انتخابات مشارکت داشته باشند ادامه داد: بیش از سه هزار و ۴۹۰ روستای سیستان و بلوچستان واجد شرایط برگزاری انتخابات بودند همچنین متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن همگی می‌توانند در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات امروز در سراسر این استان در نظر گرفته شده تصریح کرد: ۳۰ درصد شعبات شهری و ۷۰ درصد روستایی هستند و ما تنها استانی هستیم که جمعیت روستایی آن از جمعیت شهری بیشتر است.

وی تاکید کرد: شعب ویژه بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان در محل قرنطینه برای آنان پیش‌بینی شده تا در این انتخابات مشارکت داشته و رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.