معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علم و فناوری گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان از مهم‌ترین دغدغه و انتظارما از رئیس جمهور جدید است.

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر فعالیت‌های اجرایی که انجام دادیم تمام فعالیت هایمان را به صورت مکتوب برنامه ریزی استراتژیک کرده ایم.

او افزود: اولویت‌های ما در اجرای برنامه‌ها کاهش میزان واردات، توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان و تامین و تهیه مواد مورد نیاز برای پیشبرد هرچه سریع‌تر اهداف مان است.

صالحی گفت: براساس نقشه جامع علمی کشور همچنین برنامه ششم توسعه نقشه راهی را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین کرده ایم که پیشبرد آن با همکاری تمام سازمان ها و بخش‌های دولتی سریع‌تر خواهد بود و انتظاری که از رئیس جمهور جدید داریم این است که مسیر آغاز شده را با سرعت بیشتری پیگیری کند تا  موانع بر سر راه برداشته شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری بیان کرد: مهمترین دغدغه ما این است که رئیس جمهور جدید توجه هرچه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان  همچنین حمایت از شرکت‌های این چنینی داشته باشد.

صالحی افزود: ستاد‌های ما موضوعات تخصصی کشور در حوزه‌ای مختلف را رصد کردند و بر همین اساس اولویت‌های ما بیشتر در حوزه‌های کشاورزی (تامین کود، سم و پیشگیری از واردات ماشین آلات کشاورزی)، تجهیزات پزشکی، حمل و نقل، تامین برق و انرژی است که انتظار داریم در دولت جدید به این موضوعات بیش از پیش توجه شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری تصریح کرد: با افزایش یک میلیون متر مربع به فضای نوآوری کشور سعی در ایجاد عدالت در نظام نوآوری داشته ایم تا از این طریق افراد در دور افتاده‌ترین نقطه کشور بتوانند ایده هایشان را به محصول تبدیل کنند؛ پیشنهاد ما برای رئیس جمهور این است که نقشه راهی را که تنظیم کرده‌ایم مورد حمایت قرار دهند تا در مسیر پیشرفت کشور سریع‌تر عمل کنیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.