معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به شکل تضمینی خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به شکل تضمینی خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شده است، گفت: ۲۴ مرکز خرید تضمینی گندم در استان برای خریداری محصول گندم کاران فعال شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با آغاز برداشت گندم در بیشتر مزارع استان، کار خریداری این محصول در مراکز خرید از تیرماه سرعت بگیرد.

این مسوول یادآور شد: خروج هرگونه گندم در مدت خرید تضمینی گندم در استان ممنوع است و بازرسان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی بر این موضوع و تحویل گندم‌های برداشتی به مراکز خرید نظارت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین از خرید ۲ هزار و ۸۰۰ تن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از هشت هزار تن کلزا از کشاورزان قزوینی خریداری شود.

وی افزود: دولت با خرید تضمینی محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی مانند گندم و کلزا به تامین امنیت غذایی جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار