وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیام های جداگانه ای به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی پیروزی ملت فهیم ایران اسلامی در انتخابات و انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری ایران اسلامی را تبریک گفت.

 در پیام تبریک  علی‌اصغر مونسان آمده است:

«برادر بزرگوار جناب آقای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران اسلامی را تبریک و تهنیت می‌گویم.

ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر از آزمون همدلی و همراهی سربلند بیرون آمدند و با بصیرت و اقتداری که شایسته آنان است در برابر هرگونه دستیازی بیگانگان ایستادگی کردند و اراده سیاسی و مردم سالارانه خویش را به منصه ظهور رساندند.

بی‌تردید مردم آگاه این سرزمین حماسه پرور در سایه اتحاد و همبستگی، در تمام برهه‌های حساس، بهترین رویداد‌ها را رقم زده‌اند و با انتخابی اصلح، در ترسیم آینده خود نقش آفرینی کرده‌اند.

ضمن شادباش این پیروزی شیرین به ملت همیشه در صحنه و انقلابی ایران، برای جنابعالی که از چهره‌های خدوم و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید در سایه عنایات پروردگار و توجهات حضرت ولیعصر (عج) استمرار توفیقات مسئلت دارم.»

پیام تبریک رئیس سازمان اوقاف به مردم و رئیس جمهور منتخب/ بزرگترین تلاش دشمنان برای تحریم انتخابات شکست سنگینی خورد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی با بیان اینکه باحضور پرشور آحاد مردم عزیز ایران اسلامی در انتخابات بزرگترین تلاش دشمنان برای تحریم انتخابات در طول تاریخ انقلاب شکست سنگینی خورد، تاکید کرد: به مردم عزیز کشورم که این حماسه را آفریدند و آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور منتخب که خود از جنس مردم است تبریک می‌گویم.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

مردم عزیز ایران اسلامی

شما با حضور پرشورتان در انتخابات، بیست و هشتم خرداد سال ۱۴۰۰ را در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان روز تجدید بیعت با جمهوریت نظام ثبت کردید.

انقلاب اسلامی به عنوان موجودی کاملا حی و زنده امروز با به رخ کشاندن پشتوانه مردمی خود به جهانیان، بسیار استوارتر از پیش تمام قد در مقابل نظام سلطه ایستاده است و ذره‌ای سستی و انفعال در آن راه ندارد.

چه قدر با هر بضاعتی و توانی که داشتند از همه تریبون‌های خود جار زدند که نیایید و انتخابات را تحریم کنید، اما شما پایمالشان کردید و آمدید. چه قدر خواستند از این نظام با انواع سیاه‌نمایی‌ها ناامیدتان کنند، اما شما به ولایت‌فقیه و رهبری حکیم انقلاب اسلامی متمسک شدید و ناامید نشدید. با حضور پرشور شما در انتخابات ۲۸ خرداد برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی ورق خورد.

به شما مردم عزیز کشورم که این حماسه را آفریدید و همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور منتخب به عنوان یک فرد کاملا مسئول، شایسته و مجرب که خود از جنس مردم است و مشکلاتشان را از هر کس دیگری بهتر درک می‌کند و می‌شناسد تبریک می‌گویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیروزی ملت شریف ایران را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی طی پیامی پیروزی ملت شریف ایران را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به مردم ایران و رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت.

 متن پیام تبریک حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به این شرح است:بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَٰلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا

سلام خداوند بزرگ و منان بر آحاد مردم عزیز ایران اسلامی و تبریک به‌مناسبت پیروزی ملت در جشن انتخابات جمهور و نتیجه شیرین این حضور غرور آفرین و سپاس از هدایت‌های داهیانه پیشوای فرزانه انقلاب اسلامی که کشتی بلند بادبان این نظام و انقلاب را از دل امواج سهمگین، به‌درستی به سمت آرامش و پیشرفت نزدیک نمود.

اینجانب به‌عنوان طلبه کوچکی که در خدمت تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) وظیفه‌گزاری می‌کند و مسئولیت دارد، خود را موظف می‌دانم تا از همه اقشار مردم دوست‌داشتنی‌مان که با وجود گلایه‌مندی‌شان از نابسامانی‌های موجود اقتصادی و معیشتی و علی‌رغم نگرانی‌های ناشی از همه‌گیری بیماری منحوس کرونا، ساعت‌ها در آفتاب گرم روز ۲۸ خرداد ماه ایستادند و ایستادگی کردند و حماسه‌ای عظیم را رقم زدند و با این قدم بلند، پای بر خباثت‌های عقیم دشمنان کینه‌توز صهیونیستی و سعودی و غرب مآلان جیره‌خوارشان نهادند، تشکر کنم؛ به‌ویژه بر خود وظیفه می‌دانم تشکری خاص از همه مجموعه‌های مردمی و جریان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی به‌ویژه هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، تشکل‌های دانشجویی و طلبگی، متنفذین و نخبگان فکری و فرهنگی، فعالان انقلابی رسانه‌ای، دختران و بانوان مکتبی و همه حلقه‌های میانی مؤثر بر اقشار مختلف ملت مسلمانمان داشته باشم که دعوت و تأکید امام جامعه و، ولی خدا به قطع نشدن زنجیره تواصی به‌حق و صبر را لبیک گفتند و هم خود به عرصه آمدند و هم باقی ملت عزیز را به میانه "میدان" آوردند.

اینک می‌توان گفت تواصی به‌حق و صبر و دعوت به خوبی‌ها چنان مؤثر بوده است که با میدان‌داری همه گروه‌های تبلیغی که خود از مردم‌اند و در میان مردم، تیر دشمن زبون، باری دیگر به سنگ شکست خورده‌است.

اینک باید سرود شادمانگی سر‌داد و جشن پیروزی آحاد ملت ایران را در شب میلاد باسعادت امام رئوف‌مان، حضرت ثامن‌الحجج، علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) برپا ساخت و ضمن آن، همگی باید بدانیم امروز بی‌تردید دوران کار و تلاش و اجتماع همم مؤمنانه‌ی مردم و دولت برای رفع مشکلات و در مسیر پیشرفت ایران اسلامی آغاز شده‌است که در این میانه نقش مجموعه‌های فرهنگی، جهادی و مردمی، ممتاز و یگانه خواهد بود.

اینجانب ضمن تشکر از همه نامزد‌های محترم ریاست‌جمهوری که با بیان مسائل مهم ملت و مملکت، تنور مشارکت مردم را در انتخابات گرمتر ساختند، بر خود فرض می‌دانم تا پیروزی برادر بزرگوار و ارجمندم، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را به ایشان و ملت ارجمند تبریک عرض کرده برای ایشان و همکاران‌شان آرزوی موفقیت نمایم؛ همین‌طور برای شخصیت‌های برگزیده مردم در عرصه‌های مهم شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آرزوی خیر و توفیق داشته‌باشم.

بنده و همکاران و همسنگران تلاشگرم در نهضت تبلیغات اسلامی، خادم و همراه همه مجموعه‌های مردمی فعال و انقلابی در مسیر حرکت به سمت قله‌های کرامت، بزرگواری، پیشرفت و تمدن الهی و اسلامی هستیم.
محمد قمی
۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ هجری شمسی
۸ ذی‌القعدة الحرام ١٤٤٢ هجری قمری

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی انتخاب ابراهیم رئیسی را به او و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران تبریک گفت

او نوشت «امیدوارم با تدبیر و توانایی‌هایی که در حضرتعالی سراغ دارم، در راستای اجرای قانون اساسی، عدالت‌محوری و توجه به خواسته‌های عمومی و زدودن آثار رنج و خستگی از چهره ملت شریف ایران که در شرایط حساس به صحنه آمدند، در عرصه جدید خدمت به مردم عزیز موفق باشید».

مولوی عبدالحمید نوشت «برای جنابعالی در راستای توجه به مطالبات اقوام و مذاهب که ضامن وحدت ملی و امنیت ‍‍‍‍‍پایدار است، آرزوی موفقیت می‌کنم».

مولوی عبدالحمید در جریان انتخابات با پشتیبانی از نظر شورای هم‌اندیشی اهل سنت، از ابراهیم رئیسی حمایت کرده بود.

حمایت امام جمعه اهل سنت زاهدان به عنوان شاخص‌ترین روحانی اهل سنت از یک کاندیدای اصولگرا برخلاف رفتار ۲۰ سال گذشته او بوده است. هر چند این روحانی پرنفوذ سنی مذهب پیش از این نیز هشدار داده بود که اگر دولت حسن روحانی انتظارات اهل سنت را برآورده نکند، او ممکن است در انتخابات آینده به حمایت از اصولگرایان بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار