امام جمعه کاشان گفت: مشارکت‌کنندگان در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و شمشمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جامعه دو قطبی را نفی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان دیشب در گفتگو با خبرنگاران گفت: انتخابات ۲۸ خرداد با تایید جامعه‌ای یکدست، همسو و همنوا، از هدررفتن امکانات و نیروی انسانی در مدیریت آینده جامعه جلوگیری کرد.

او با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات از معجزه‌های نظام الهی بود، افزود: ملت ایران ۴۰ سال است که همیشه در صحنه حضور جدی و دشمن‌شکن دارند.

او ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰را یکی از مصادیق روشن آیه شریفه «الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ» دانست و گفت: دشمنان داخلی و خارجی نظام برای مشارکت نکردن و کاهش حضور مردم ایران در انتخابات تلاش وافری در فضای مجازی کردند، اما ملت ایران با لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب و مشارکت خود دشمن را ناامید کردند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات مشکل‌های معیشتی و گرفتاری‌های مردم را برجسته کرد، اظهار کرد:، اما با وجود تمامی این تلاش‌ها و پیش بینی دشمن، مردم با حماسه حضور در انتخابات مانور اقتدار، بصیرت، شعور و بیداری، آگاهی و دلدادگی خود به اسلام و نظام و شهدا و امام و رهبری را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تصریح کرد: ملت ایران فارغ از تمامی مشکل‌های معیشتی و اقتصادی به مقام عظمای ولایت لبیک گفتند و برای عزت و تعیین سرنوشت کشور مشارکت بیش از ۵۰ درصدی را در انتخابات ثبت کردند.

او خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات امسال رییس جمهوری را انتخاب کردند که خودش را فرزند تمام عیار رهبری و خادم امام رضا (ع) می‌داند و بار دیگر همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در خدمتگذاری به نام ملت ایران درخشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با یادآوری اینکه مدیریت کلان و نظام اجرایی کشور با عنایت امام رضا (ع) متبرک خواهد بود، افزود: امداد‌های غیبی ائمه اطهار (ع) پشتوانه و ظرفیت بزرگ و عظیمی برای نظام اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه امداد‌های غیبی همیشه شامل حال نظام و کشور بوده است، گفت: جمهوری اسلامی برگرفته از امداد‌های غیبی و الطاف ویژه، ولی امر امام زمان (عج) است و امروز نیز الطاف امام رضا (ع) در تبیین مدیریت کشور بروز و ظهور دارد.

او، امانت‌داری منتخبان مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه خواستار شد و اظهار کرد: منتخبان نباید در خانه بنشینند و امور را بر پایه گفته‌های دیگران پیش ببرند، بلکه باید خودشان به اشرافیت کامل در جامعه برسند.

به گفته او، هر چند چالش‌های کشورمان متعدد است مشکلات معیشتی و کمرشکن اقتصادی بیش از همه مردم را گرفتار کرده و سبب بروز آسیب‌هایی از جمله افزایش طلاق در جامعه شده است.

امام جمعه کاشان با تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری منتخب مردم گفت: رئیسی خود را فرزند تمام عیار رهبر معظم انقلاب می‌داند و امیدواریم توجه به تولید داخلی، تلاش برای کاهش بروکراسی اداری و اصلاح نظام بانکی را در اولویت برنامه‌های خود مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.