رئیس کل دادگستری کردستان از رشد ۲۹ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان کردستان اظهار کرد: مردم با حضور میدانی خود در پای صندوق‌های رأی حماسه بزرگ دیگری را رقم زدند.

او تصریح کرد: مردم به مرد میدان یعنی شهید ملی حاج قاسم سلیمانی اقتدا کردند و با این کار خلق حماسه بزرگی را در کشور شاهد بودیم که انشاءالله رئیس جمهور آینده با تشکیل یک دولت مردمی و انقلابی حضور مردم را اجابت کنند و تا لحظات پایانی خدمت‌گذار مردم شریف ایران باشند.

اودر ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: ارزش هر حکومت و نظامی به این است که بتواند اجرای عدالت و احقاق حق بکند که ظهور و بروز این اجرای عدالت و احقاق حق در هر نظام و حکومتی توسط دستگاه قضائی آن انجام می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: عدالت اساس کار و حیات طیبه انسان‌ها است یعنی اگر انسان‌ها بخواهند یک زندگی طیب داشته باشند باید عدالت در آن نظام و کشور اجرا شود و این از رسالت‌های ذاتی دستگاه قضایی است.

رئیس‌کل دادگسترس کردستان اضافه کرد: در باب پیشگیری و امور اجتماعی پیرو دستورالعمل مشارکت و همکاری نهاد‌های مردمی در دفتر استان دفتر مشارکت نهاد‌های مردمی در استان دایر شد.

حسینی اذعان کرد: تاکنون ۱۷۰ نهاد مردمی با دادگستری استان اعلام تمایل و همکاری کرده‌اند ۱۵ نشست توجیهی انجام شده و کارگروه‌های مختلفی با موضوعات متناوب از جمله طلاق و ... برگزار شده است.

او افزود: در قالب دیدبانان پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه جامع ارتباطات مردمی یا سجام ثبت‌نام کرده‌اند و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت گمنام فعالیت می‌کنند که تاکنون نزدیک به یک هزار گزارش به سامانه واصل شده است که بیش از ۶۰۰ فقره از این گزارشات ارجاع شده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد در حوزه‌های مختلف و اقدامات پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی که دستگاه قضایی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، حاشیه‌نشینی و نقاط حادثه‌خیز در خطوط مواصلاتی استان ورود کرده است.

او عنوان کرد: سال ۹۹ بیش از ۳۷۱ هزار پرونده به دادگستری و شورا‌های حل اختلاف استان وارد شد و بیش از ۳۷۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

او افزود: تمام پرونده‌هایی که به دادگستری کردستان وارد می‌شود براساس ساز و کاری که اندیشیده شده است ثبت می‌شود و در حال حاضر در دادگستری استان هیچ پرونده ثبت نشده وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد: تمام پرونده‌های ثبت نشده که در گذشته در دادگستری استان وجود داشت، ثبت شده است بصورتی که میانگین افزایش ورود پرونده به دادگستری ۱۵ درصد بوده است.

او در مورد پرونده‌های راکد موجود در دادگستری استان هم گفت: سیستمی کردن پرونده‌های راکد از دیگر اقدامات بسیار خوبی بود که در این نظام تحول انجام گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: ۱۵۰ سری تجهیزات ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک در استان نصب شده است، که این بستر زمینه برگزاری ۲ هزار و ۵۰۰ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک را فراهم کرده است.

او اظهار کرد: ۹۲ درصد ابلاغ‌های دادگستری استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود یعنی مردم از طریق سامانه بدون نیاز به مراجعه حضوری پرونده خود را دنبال می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: دادگستری کردستان در طرح پایش زندانیان رتبه سوم و در رشد و بهبود ۱۵ شاخصه بهبود وضعیت زندان‌ها رتبه نخست کشوری کسب کرده است.

او همچنین از افزایش ۱۲۰ درصدی کمک‌های مردمی به جشن گلریزان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۲۹ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال کمک مردمی در قالب جشن گلیزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.