مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی خبرداد ؛

خرید تضمینی محصولات زراعی در خراسان شمالی

جلیل رمضانی گفت : خرید تضمینی و توافقی محصولات زراعی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی در خراسان شمالی ادامه دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی گفت : به منظور حمایت از تولید محصول داخلی و رفاه حال کشاورزان تاکنون با توجه به شروع آغاز برداشت محصولات زراعی تعداد ۳ مرکز خرید گندم (امند - توی - سنخواست) توسط شبکه تعاونی‌های روستایی در استان خراسان شمالی و بعنوان مباشر شرکت غله، آمادگی تحویل گندم را از کشاورزان دارند.


بیشتر بخوانید 


رمضانی افزود از زمان آغاز خرید این محصول تاکنون مقدار ۲۹۷ تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و این مراکز تا زمان پایان برداشت در خدمت کشاورزان خواهند بود. مدیرتعاون روستایی استان خراسان شمالی همچنین در خصوص مقدار خرید دانه روغنی کلزا گفت:خرید دانه روغنی کلزا در استان خراسان شمالی از مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۷ با تجهیز ۳ مرکز خرید (آشخانه- بجنورد- شیروان) آغاز گردیده و تاکنون با فعالیت همه روزه این مراکز میزان ۶۸۵ تن کلزا از کشاورزان بصورت توافقی تحویل و خریداری شده است که مقدار ۴۴۴ تن آن به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

رمضانی در خصوص خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا گفت: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی عنوان کرد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.