پیش‌بینی برداشت ۳۶ هزار تن طالبی از مزارع فارس

معاون زراعت جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۳۶ هزار تن طالبی از مزارع شهرستان‌های استان فارس برداشت شود.

ظهیری معاون زراعت جهاد کشاورزی استان فارس در گفت‌و‌گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه برداشت طالبی از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان‌های فارس آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود ۳۶ هزار تن طالبی از مزارع شهرستان‌های استان فارس برداشت شود.

او افزود: محصول طالبی استان فارس در سال زراعی امسال یک و هفت دهم درصد از سطح زیر کشت و یک ۴ دهم در صد میزان تولید محصولات سبزی و صیفی استان را به خود اختصاص داده است.

ظهیری  تصریح کرد: با توجه به گستردگی استان فارس و داشتن شرایط آب و هوایی متفاوت محصول طالبی به جز فصل زمستان در مابقی ماه‌های سال در استان برداشت می‌شود.

ظهیری ادامه داد: شهرستان‌های عمده کشت محصول طالبی شامل سروستان، خنج، لار، لامرد، گراش و کازرون است.

معاون زراعت جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: ۷۰ درصد خربزه تولیدی استان در فصل بهار، ۲۸ درصد در فصل تابستان و ۲ درصد در فصل پاییز انجام می‌شود.

او اضافه کرد: نبود توجه کافی به سلامت محصول تولیدی از سوی کشاورزان، بالا بودن هرینه‌های تولید، نبود بخش تحقیقات سبزی و صیفی در استان، وجود عوامل قهری خسارت زا، تحریم‌ها و نوسانات شدید قیمت در سال‌های مختلف، اختصاص ندادن تسهیلات بانکی در زمان مناسب، تغیییرات اقلیمی و تداوم خشکسالی، آفات و بیماری ها، نبود واردات نهاده با کیفیت بالا، شور شدن آب‌های زیر زمینی و به تبع آن مشکلات ایجاد شده برای سیستم آبیاری تحت فشار از مشکلات محصولات جالیزی در استان فارس است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار