خدمت به مردم، فلسفه وجودی قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: فلسفه وجودی قوه قضائیه خدمت کردن به مردم است و مردم باید دادگستری را محل امن خود بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی  امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساختمان دادسرای شهرستان ورزقان با تاکید براینکه کرامت اشخاص در مراجعه به تشکیلات قضایی از اولویت برخورداراست گفت:حتی اگر کسی متهم و مجرم باشد باید در دادگستری‌ها کرامت وی رعایت شود و نوع برخورد را قانون برای ما معین کرده است.

او مبارزه با فساد اداری را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: یکی از راه‌های همراه کردن مردم و جلب اعتماد عمومی به سیستم اداری، مقابله با فساد در ادارات دولتی است که در این راستا دادگستری استان در طول یکسال گذشته اقدامات موثری انجام داده است.

او همچنین در مراسم آغاز احداث ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب بستان آباد با اشاره به حمایت این اداره کل از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان گفت: با پیگیری‌های قضایی در طول یکسال گذشته بیش از ۶۵ واحد تولیدی راکد به مدار تولید بازگشته اند و بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.

 رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: در کنار مردم و رفع مشکلات آن‌ها هستیم و نباید یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود، چون مشکل اصلی جامعه ما مشکل بیکاری است که می‌تواند در لایه‌های مختلف آسیب‌های جدی در زندگی مردم داشته باشد.

خلیل اللهی همچنین گفت: تا پایان امسال ۶ طرح عمرانی قضایی با هزینه ۲۴۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف استان به بهره برداری می‌رسد تا بستر و فضای فیزیکی مناسبی برای ارائه خدمات بهتر به مردم ایجاد شود.

اللهیاری فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این مراسم نبود دادگاه بخش در تیکمه داش را از مشکلات حوزه قضایی شهرستان برشمرد و گفت: بخش تیکمه داش به دلیل شرایط خاص، جمعیت بالا و گستردگی جغرافیایی به شدت نیازمند ایجاد دادگاه است.

او ادامه داد: مردم بیش از ۱۰۰ روستای بخش تیکمه داش برای انجام امورات قضایی مجبورند کیلومتر‌ها مسافت را با خطرات جاده‌ای طی کنند که در صورت ایجاد دادگاه بخش در این منطقه علاوه بر کاهش تردد و هزینه‌های مردم، شاهد کاهش مراجعات به دادگاه شهر بستان آباد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.