مدیران مدارس مکلف به همکاری با سواد آموزی شدند/ ضرورت پایش اطلاعات افراد بی سواد و کم سواد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همه حوزه های آموزشی باید با سواد آموزی استان همکاری لازم را برای ریشه کن کردن بی سوادی و کم سوادی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمام حوزه‌های آموزشی و پرورشی به ویژه مدیران مدارس موظف به همکاری با سواد آموزی استان جهت ریشه کن شدن معضل بی سوادی و کم سوادی در جامعه هدف هستند.

او افزود: مدیران، معاونین و عوامل اجرایی مدارس مکلف به همکاری در رابطه با شناسایی، فرهنگ سازی، معرفی وارسال اطلاعات افراد بی سواد و کم سوادجامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که باید این اطلاعات تا پایان تیرماه امسال  به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها ارسال شود.

واقعی با اشاره به با ابلاغ حجم ابلاغی سال ۱۴۰۰ و آغاز فرآیند شناسایی و جذب سواد آموزان تصریح کرد: ثبت نام دوره‌های سواد آموزی برای دوره تحکیم از اول تیرماه، برای دوره سواد از اول مرداد ماه، و برای دوره انتقال از اول شهریور ماه آغاز می شود و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی انعقاد تفاهم نامه مدیریت و راهبری و ارائه فعالیت‌های سوادآموزی را یکی از کار‌های بدیع و ارزنده معاونت سوادآموزی استان در زمینه‌ی ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰ دانست و اظهار کرد:  پالایش فوری و تعیین تکلیف اطلاعات افراد بی سواد یا کم سواد استان در سامانه سوادآموزی ضروری است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اتمام فرآیند آموزش تعدادی از کلاس‌های سوادآموزی در استان تصریح کرد: نظارت ویژه بر برگزاری آزمون ها، فرآیند آموزش و سنجش از جمله شرح وظایف اعضای ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت شهرستان‌ها و مناطق است و ضرورت دارد اعضا نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

واقعی با اشاره به استقبال مهاجرین خارجی از کلاس‌های سوادآموزی استان بیان کرد: این استقبال ما را مصمم کرده تا نسبت به انجام پیگیری‌های لازم برای افزایش حجم اتباع و مهاجرین خارجی اقدام کنیم و حجم تحت پوشش را در استان تا بیش از دو برابر افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: اختلاف قابل توجهی بین میانگین باسوادی در بعضی از شهرستان‌های استان وجود دارد که باید برای کاهش این فاصله، گام‌های موثری برداریم  و طرح شتاب بخشی در شهرستان هایی که میانگین پایینی دارند برگزار می شود.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.