تولید سالانه ۱۲۱ هزار تُن شیر در خراسان شمالی

مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سالانه در استان ۱۲۱ هزار تُن شیر تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی شکاری مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه  سالانه ۱۲۱ هزار تُن شیر در خراسان شمالی تولید می شود  گفت : ۷۱ واحد صنعتی پروانه دار در استان فعال است و هم اکنون ۲۷ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت ۵۹ هزارو ۵۸۷ تُن در استان زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و بخشی هم مستقیم توسط صاحبان واحد‌های صنعتی به کارخانه‌های لبنیات تحویل داده می‌شود.

او افزود : تنها دو واحد فرآوری لبنی در خراسان شمالی فعالیت می‌کند.


بیشتر بخوانید 


مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی نیز گفت: ۱۲ واحد صنایع لبنی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن در سال مجوز گرفتند، اما اکنون فقط دو واحد با ظرفیت ۵۰ تُن در روز فعال است.

سید عباس آقا میری برای علت غیر فعال بودن این واحد‌ها گفت: فرآورده‌های تولیدی توسط این واحد‌ها ماندگاری بالا نداشته و استقبالی از تولیدات آن‌ها نشده است.

با این حال آقا میری مشکلاتی از قبیل سوء مدیریتی و نداشتن نقدینگی را از دلایل تعطیلی واحد‌های فرآوری می‌داند.

از طرفی به گفته این مسئول ۳-۴ واحد برای تولید شیر یارانه مدارس مجوز گرفتند که به دلیل حذف شیر یارانه از مدارس الان فقط ماست تولید می‌کنند.

خراسان شمالی یکی از قطب‌های اصلی دامپروری در کشور است و در استان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و ۷ هزار و ۴۴۰ رأس دام سنگین نگهداری و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.