مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان گفت: امیدواریم در دولت جدید از ظرفیت مربیان جامعةالقرآن‌ها در آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که معلمان مدارس ما به قرآن و شیوه‌های آموزش نوین مسلط نیستند و همین امر موجب دل‌زدگی دانش‌آموزان از قرآن و فاصله افتادن میان قرآن و نسل خردسال می‌شود.

او افزود: امیدواریم در دولت جدید سازوکاری فراهم شود که حافظان و مربیان قرآن در جامعةالقرآن‌ها که به شیوه‌های جدید آموزش قرآن مسلط هستند بتوانند طی قراردادی با آموزش‌وپرورش وارد مدارس شوند.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان اضافه کرد: لازمه این پیشنهاد ارائه مصوباتی در مجلس و حمایت قوه مجریه و اجرای صحیح آن توسط دولت است.

روشنیان  بیمه نداشتن مربیان قرآن را از دیگر مشکلات این مؤسسات خواند و افزود: نیرو‌های قرآنی با ۲۰ سال سابقه خدمت در جامعةالقرآن حضور دارند که متأسفانه هیچ بیمه و پشتوانه مالی ندارند، در حال حاضر بیمه فعالان قرآنی مؤسسات را به‌دلیل خصوصی بودن مؤسسات قطع کرده‌اند، امیدواریم این موضوع نیز در دولت جدید پیگیری و حل و فصل شود.

او مشکل فضا برای مؤسسات قرآنی را از دیگر مشکلات فعلی خواند و گفت: متأسفانه ما مکان مناسبی برای مؤسسات قرآنی پیدا نمی‌کنیم، در حالی که بسیاری از فرهنگ‌سرا‌ها و یا ادارات مکان‌های خالی و بلااستفاده دارند که بتوانند در اختیار ما بگذارند، ولی این امر در همدان محقق نمی‌شود.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان افزود: متأسفانه دولت حمایتی از ما نمی‌کند و می‌گوید که شما بخش خصوصی هستید و از طرفی هم بسیاری از مردم عادی هم تصور می‌کنند که نباید برای قرآن و آموزش آن هزینه کنند.

روشنیان اظهارداشت: با چنین وضعیتی متأسفانه می‌توان گفت سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما باید ۱۰ میلیون حافظ تربیت کنیم، زمین مانده است و هیچ ارگانی برای گره‌گشایی از مشکلات قرآن‌آموزان ورود مناسبی نداشته است.

او گفت: امیدواریم در دولت جدید مسئولان حمایت‌های مالی خوبی از مؤسسات قرآنی داشته باشند و در جهت رفع مشکلات بیمه قرآن‌آموزان و همچنین مکان مناسب برای این مؤسسات گام بردارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.