به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه شدگان در ۵ صندوق کارکنان دولت، ایرانیان، روستاییان، سایراقشار و سلامت همگانی خدمات ارائه میکند.
او در خصوص اقدامات سازمان بیمه سلامت در حذف دفترچه کاغذی افزود: یکی از عمدهترین کارکردهای دفترچههای کاغذی بیمه، شناسایی یا احراز هویت بیمه شده است که این خدمت در بستر الکترونیکی ارائه میشود، در حال حاضر شناسایی بیمه شده توسط زیرساختها در کل کشور در دو بخش خصوصی و دولتی در حوزه بستری و سرپایی انجام میشود، لذا بیمه شده میتواند پس از مراجعه به مراکز دریافت خدمت، احراز هویت شده و دیگر نیاز به ارائه دفترچه ندارد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی از سال ۹۹ آغاز شده و در سال جاری شتاب بیشتری پیدا کرده است، بدون شک شکلگیری و پیشرفت الکترونیکی کردن خدمات مد نظر بیمه سلامت است و حذف دفترچه و جایگزین شدن در بستر الکترونیک مورد توجه بوده و پبشرفتها در این حوزه قابل قبول است.
رضایی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۶ هزار موسسه و پزشک با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند، تاکید کرد: خوشبختانه برای ارائه خدمات سطح یک روستاییان بسترهای نرم افزاری مناسب وجود دارد و قسمت عمده خمات روستایی توسط پزشک خانواده ارائه میشود، البته بخشی از خدمات نیز در قالب نظام ارجاع انجام میشود که به طور عمده در بخش دولتی و بخش ناچیزی به بخش خصوصی ارجاع میشود؛ بنابراین ارائه خدمات الکترونیکی در این بخش منوط به اتصال سامانههای سطح یک وزارت بهداشت به سامانههای نسخه نویسی الکترونیکی سازمان بیمه سلامت است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص آخرین وضعیت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی بیمه گفت: از اول اردیبهشت حذف تدریجی یا چاپ دفترچه آغاز شده و تا پایان تیر دفترچهای صادر نمیشود، لذا در بستر الکترونیکی افراد خدمات دریافت میکنند؛ اما این نکته را باید تاکید کرد که در بحث خدمات الکترونیکی مسئله شهروند محوری از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تمام تلاش خود را در ارائه خدمات مناسب به اقشار روستایی انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/