در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه ۳۱ خرداد شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۸۳۵ واحدی روی پله یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «وتجارت» و «رمپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «شستا»، «غکورش» سه نماد پرتراکنش بودند.
شاخص هم وزن هم با رشد ۱۳۷ واحدی روی پله ۳۷۰ هزار و ۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید.
شاخص کل فرابورس هم با رشد ۳۲ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۳۱۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۸۳۷ میلیون و ۷۶۰ هزار سهم به ارزش ۶۵۷ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد و فملی و تاپیکو به ترتیب با ۴۴۰.۴۳، ۳۰۰.۶۴ و ۲۸۵.۸۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد شستا، وتجارت، رمپنا به ترتیب با ۱۲۰۹.۵۶، ۵۲۷.۳۴ و ۵۰۱.۰۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های هرمز، بنو، مارون به ترتیب با ۷.۹۹، ۳.۵۷ و ۳.۲۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشتند. همچنین نمادهای میدکو، غصینو، وهور به ترتیب با ۱۲.۹۴ و ۱۰.۷۵ و ۵.۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو، بیشترین ارزش معاملات را با مبلغ ۶۳۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه بانک‌ها، شیمیایی و چند رشته ای صنعتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های ثاخت و ولکار، حتاید بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های قزوین، قهکت و غبهنوش بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ومدیر، ولکار و اخابر و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های خزر، سنیرو بکاب در بورس تهران داشتند.


همچنین سهام شرکت‌های وسپهر، سپیدما و سپیدما بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سدبیر، مکرجان و ثرود بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.



حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های خگستر، خودرو و امین یکم بیشترین حجم معامله و نماد‌های امین یکم، کمند ۴ و کارین بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


حجم معاملات سهام در فرابورس

نماد‌های اوصتا ۴، کرمان، اراد ۳۲۴ بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۳۲۴، اراد ۳۱۴ و دیزل ۰۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۸:۳۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بهترین معامله راروحانی داشت که آنچنان بیخش را گرفت و برسر بورس کوبید که ارزش آن تاکف زمین فرو رفت
آخرین اخبار