مدیر توزیع برق جنوب سنندج از کشف و ضبط ۲۲دستگاه ماینر (تولید ارزدیجیتال) درحوزه برق جنوب سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسعد خالدی مدیر توزیع برق جنوب سنندج اظهار کرد: امسال با همراهی دستگاه‌های قضایی و انتظامی بالغ بر۲۲ دستگاه ماینر (استخراج رمزارز) درحوزه تحت مدیریت این شرکت کشف و ضبط شده است.

او با اشاره به همکاری تنگاتنگ شرکت برق کردستان بادستگاه‌های قضایی و انتظامی در شناسایی و برخورد قانونی با متقاضیان در این زمینه افزود: سوء استفاده برخی مشترکان از انرژی برق و اقدام به استخراج رمز ارز، طی یکسال گذشته منجر به فشار قابل توجهی به تاسیسات الکتریکی شرکت برق و لوازم الکتریکی مشترکان وارد کرده است.

مدیر توزیع برق جنوب سنندج بیان کرد: دریکی دوروز اخیر همکاران این مدیریت پس از اخذمجوز‌های لازم وتکمیل تحقیقات دربازرسی ازیک منزل مسکونی درخیابان تعریف سنندج، تعداد ۱۲دستگاه ماینراستخراج ارزدیجیتال غیرمجاز که بصورت غیر قانونی به شبکه برق خانگی متصل بود کشف وضبط کردند که مجموع ماینر‌های کشف شده بااحتساب این تعداد تاکنون به ۲۲فقره با ارزش ریالی ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسیده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز دستگاه‌های غیرقانونی از دیجیتال، شرکت برق کردستان یاری رسانند به تناسب میزان استفاده غیرقانونی از برق هدایای میلیون ریالی داده می‌شود.

خالدی در پایان از استخراج کنندگان غیرقانونی رمز ارز‌ها درخواست کرد: از انشعاب برق با تعرفه‌های مشخص (خانگی، عمومی، صنعتی و کشاورزی) استفاده نکنند، چراکه علاوه براعمال جریمه‌های سنگین و صدور تعدیلی سلب امتیاز و معرفی به مراجع قضایی نیز در دستور کارخواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.