امسال ۸۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر استان چهارمحال و بختیاری توزیع خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در آیین توزیع ۱۴ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر منطقه‌های ماربره، چشمه رو و آب باریک از توابع شهرستان کوهرنگ گفت: در سنوات گذشته تعداد ۳۰۰ دستگاه پنل‌های خورشیدی به عشایر استان واگذار شد و برای توزیع ۸۰۰ دستگاه دیگر طی سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی‌های لازم انجام شده که در فاز اول ۴۰۰ دستگاه آن در بین خانواده‌های عشایر کوچ رو در سطح استان توزیع خواهد شد.

او در تشریح تعداد نیروگاه‌های خورشیدی ثابت و خانگی سطح استان افزود: در حال حاضر یک نیروگاه ۱.۵ مگاواتی در کارخانه سیمان و ۳۰۰ نیروگاه مشترکین خانگی بهره برداری شده و در وضیعت تولید برق هستند و یک نیروگاه ۵ مگاواتی نیز در حال احداث می‌باشد که تا ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


فرهزاد در ادامه با اشاره به آخرین ظرفیت میزان برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی در استان اضافه کرد: حدود ۲.۵ مگاوات انرژی برق بصورت روزانه از طریق این نیروگاه‌ها تولید می‌شود.

او ادامه داد: مشترکین یا متقاضیانی که بتوانند در منزل یا ...، نیروگاه خورشیدی احداث کنند، با آن‌ها قرار داد خرید تضمینی برق امضاء خواهیم کرد و تا ۲۰ سال برق تولیدی آن‌ها خریداری می‌شود.

فرهزاد گفت: باتوجه به مطالعات انجام شده، استان چهارمحال و بختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعد‌ترین نقاط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است که سرمایه گذاران می‌توانند با وجود زیر ساخت‌های لازم جهت احداث نیروگاه‌های خورشید اقدام کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار