۳ هزار مترمربع از اراضی کوه آبیدر طعمه حریق شد

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: ۳ هزار متر مربع از اراضی مرتعی و جنگلی کوه آبیدر در سنندج طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، وریا محمدی فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه کانی سنگ‌شکنارک جنگلی آبیدر این شهرستان مهار شد، اظهار کرد: در این آتش‌سوزی ۳ هزار مترمربع طعمه حریق شد.

به گفته او، آتش‌سوزی رخ داده در این منطقه به صورت سطحی بوده و پوشش گیاهی آسیب دیده و به درختان صدمه سطحی دیده است.

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اذعان کرد: ۴ تیم منابع طبیعی به همراه تیم‌هایی از آتش‌نشانی و همیاران طبیعت کار اطفاء حریق را برعهده داشتند.

محمدی اظهار کرد: این آتش سوزی نیز مانند اکثر قریب به اتفاق آتش سوزی‌ها به علت سهل‌انگاری رخ داده است.

او با بیان اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها در روز‌های پایانی هفته که مردم برای تفریح به دامن طبیعت می‌روند اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: امسال ۶ فقره آتش‌سوزی در سنندج بیش از ۶ هزار مترمربع از اراضی پارک‌های جنگلی آبیدر و توس‌نوذر و ۱۷ هکتار مراتع درجه ۳ و سنگلاخی دچار حریق شده است.

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج از برخورد قاطع با متخلفان خبر داد و افزود: این انتظار را از شهروندان داریم هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش به ویژه در ساعات بعد از ظهر که وزش باد سرعت بیشتری دارد، خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.