رشد مهارت‌های فناوری و سواد اطلاعاتی معلمان در دوران کرونا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اتفاقی که در دوران کرونا در رشد مهارت‌های فناوری و سواد اطلاعاتی معلمان افتاد، بی سابقه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فراهم شدن شبکه شاد و سایر بستر‌ها تدریس در فضای مجازی به صورت منظم تری پیگیری شد، همچنین با تلاش معلمان در مدرسه تلویزیونی ایران هزاران ساعت تدریس درتمام موضوعات درسی را بر عهده گرفتند، گفت: معلمان فرصتی را فراهم کردند تا دانش آموزان در مناطق محروم امکان دسترسی به شیوه تدریس و بهره مندی از تجربه معلمان را در اختیار داشته باشند و همچنین منبع یادگیری خوب برای سایر همکاران بودند.

او افزود: اتفاقی که در دوران شیوع ویروس کرونا در رشد مهارت‌های فناوری و سواد اطلاعاتی معلمان افتاد، بی سابقه بود.

حکیم زاده ادامه داد: در دوران کرونا یک مسیر بسیار طولانی در مدت کوتاهی پیموده شد، فاصله بین نیاز‌ها و الزامات تدریس در فضای مجازی و وضعیت موجود برای برخورداری از توانمندی‌ها صورت گرفت که در این حوزه معلمان انگیزه‌های خودجوش و توان درونی خود را به کار بستند تا بتوانند تدریس در فضای مجازی را یاد بگیرند.

او عنوان کرد: هر چند وزارت آموزش و پرورش سعی کرده دوره‌هایی را برای توانمندسازی برگزار کند، اما اگر انگیزه‌های درونی و تلاش فردی معلمان نبود، این اتفاقات نمی‌افتد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد‌های خوبی که در دوران شیوع ویروس کرونا حاصل شد این بود که معلمانی تا پیش از کرونا مصرف کنندگان محتوا بودند و نقشی در تولید محتوا نداشتند، پس از این دوران به تولیدکنندگان محتوا تبدیل شدند.

حکیم زاده ادامه داد: در حال حاضر معلمان با خلاقیت و توانمندی تولید محتوا می‌کنند و با نوآوری منابع یادگیری متعدد و ارزشمندی را فراهم می‌کنند که در شبکه شاد و سایر بستر‌ها در اختیار سایر دانش آموزان و معلمان نیز قرار می‌گیرد.

محسن موحدی فرد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت آموزشی استان در مقطع ابتدایی ارائه کرد و افزایش آمار دانش آموزان به دلیل مهاجرت و حضور دانش آموزان اتباع را یکی از چالش‌های پیش روی استان برشمرد.

موحدی فرد ایجاد شبکه ملی شاد در بستری امن برای پوشش تحصیلی دانش آموزان را موفقیت بزرگی برای آموزش و پرورش دانست و از مسئولین امر قدردانی کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.