مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان صمت ، آموزش‌های محلی و مهارتی در استان توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و سازمان صمت و شرکت شهرک‌ های صنعتی برای توسعه آموزش‌ های محلی و مهارتی تربیت نیرو با هدف متناسب با بازار کار منعقد و به امضا رسید.
 
هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس هدف برنامه ششم توسعه، پوشش رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای و کاردانش تا پایان این برنامه باید به ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی متوسطه دوم برسد و هم اکنون در استان کمتر از از ۳۰ درصد است.
 
زارع پور افزود: برای تقویت توسعه مهارت‌ ها، دانش آموزان با بخش‌ های مختلف واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی آشنا شده و مسابقات، جشنواره‌ ها و سمینار‌های متناسب برگزار می‌شود.
 
سالار حسین پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همکاری لازم برای شناسایی نیاز بازار کار و تاسیس هنرستان‌ های وابسته صنعت، اجرای کار ورزی و کار آموزی هنرجویان انجام می‌شود.

حسین پور افزود: علاوه بر برگزاری همایش‌ های تخصصی، برنامه‌ های آموزشی و تولیدی در هنرستان‌ های فنی و حرفه‌ ای و کاردانش اجرا می شود.
 
هاشم موسوی جهان آباد مدیر عامل شرکت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۱۴ شهرک و نواحی صنعتی در استان وجود دارد که ۲۲ واحد صنعتی فعال است.
 
موسوی جهان آباد افزود: دفاتر همکاری آموزشی در شهرستان‌ های صنعتی در موضوع آموزش‌ های مهارتی شاخه کاردانش ایجاد می‌شود.
 
این تفاهم نامه در ۷ ماده به امضای مدیر کل آموزش و پرورش سازمان صمت و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی رسید.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.