رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص عملکرد ورزشکاران این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص همایش تجلیل کمیته ملی المپیک از مدال آوران المپیکی اظهار کرد: امروز از تندیس‌های ورزشکاران پرافتخار کشورمان رونمایی شد. رشته وزنه برداری در ادوار المپیک افتخارات زیادی کسب کرده است. مرحوم جعفر سلماسی در المپیک ۱۹۴۸ لندن توانست اولین مدال تاریخ کشورمان را در المپیک کسب کند. رشته وزنه برداری پس از کشتی، بیشترین مدال را در ادوار المپیک برای کشورمان کسب کرده است. بسیاری از مدال آوران المپیکی  وزنه برداری در قید حیات نیستند و با دعوت از خانواده آن‌ها به نوعی از این افتخار آفرینان تجلیل می‌کنیم. من از کمیته ملی المپیک صمیمانه بابت این همایش تشکر می‌کنم.

او درباره برنامه‌های فدراسیون وزنه برداری برای حضور قدرتمندانه در المپیک توکیو گفت: اردو‌های آماده سازی وزنه برداران به صورت فشرده برگزار شده و هم اکنون اردوی آماده سازی در رامسر در حال برگزاری است. المپیک جایگاه شگفتی‌ها است؛ سال ۲۰۰۰ کسی باور نمی‌کرد حسین توکلی مدال طلا را کسب کند. پیش‌بینی المپیک با توجه به تلاطم یک سال و نیم گذشته و آسیب دیدگی ورزشکارانمان بسیار سخت است. 

مرادی به دلیل آسیب دیدگی، نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص حضور نداشتن سهراب مرادی در مسابقات المپیک بیان کرد: متاسفانه سهراب مرادی دچار آسیب دیدگی و با وجود تلاش‌هایی که انجام شد، به دلیل مصدومیت سنگین نتوانست امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک به دست آورد.  کیانوش رستمی نیز با توجه به روش قبلی که دنبال می‌کرد، می‌خواستیم با همان شرایط کار کند و از او حمایت هم کردیم، اما او نتوانست سهمیه بگیرد.   

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: درباره سهراب مرادی هم باید بگویم در وزن ۹۶ کیلوگرم تعدادی از ورزشکاران ما در سطحی بودند که می‌شد از آن‌ها هم‌ حمایت کرد. تکلیف رستمی مشخص بود، ما جا را برای سهراب مرادی باز کردیم. فدراسیون جهانی اعلام کرد وزن سهراب و پریسا جهان فکریان را اعلام کنیم، این حکم گزینشی نبود. ما اعلام کردیم مرادی ۹۶ کیلوگرم است و جهان فکریان هم ۸۷ کیلوگرم و آن‌ها در رده  اول تا هشتم  وزنه برداری آسیا قرار گرفته اند.

مرادی ادامه داد: جهان فکریان در سطح اول قاره نبود که حذف شد. سهراب هم نتوانست از سد قرقیزستان بگذرد. در حال حاضر  وزنه بردار قرقیزستانی نفر اول آسیا است. فدراسیون بین‌المللی طبق ضوابط گفت سهراب مرادی نمی‌تواند سهمیه المپیک را بگیرد.  ما باید از بین ۳ نفر (مرادی، هاشمی و داوودی) ۲ نفر را انتخاب می کردیم. اگر سهراب را معرفی می‌کردیم؛ چون نماینده ژاپن بود، او حذف و حتی سهمیه علی هاشمی هم سوخت می‌شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره این که احتمالا چه مدالی در المپیک کسب می شود، گفت: منابع ما ضعیف و محدود است. دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با این که سهمیه‌های زیادی کسب کرده اند و منابع جاری زیادی دارند، گفته نمی‌دانیم چه مدالی در المپیک خواهیم گرفت . ما نمی‌توانیم برای مدال قول دهیم، تلاش خواهیم کرد نتایج خوبی بگیریم.

او درباره حمایت بیشتر وزارت ورزش و جوانان از فوتبال نسبت به دیگران رشته‌های ورزشی، بیان کرد: شرایط فوتبال در همه دنیا با دیگر ورزش‌ها متفاوت است؛ اما چند روز پیش متوجه شدم فدراسیون کشتی توانسته است ۲۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند. امیدوارم عدالت در مورد همه رشته‌های ورزشی رعایت شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
میشه پیش بینی کرد یه پنجمی برای داوودی گیرمون میاد یه هشتمی برای هاشمی. امکان نداره بتونیم مدال بگیریم.
آخرین اخبار