سنجش ۱۳۰ هزار نوآموز خوزستانی در طرح سنجش سلامت

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سنجش ۱۳۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی و اول ابتدایی در طرح سنجش سلامت در استان انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش که امروز در سرسرای استانداری برگزار شد، گفت: پایگاه‌های سنجش سلامت از امروز یکم تیر ماه فعالیت خود را در سراسر استان آغاز کرده‌اند که براساس ارزیابی‌های انجام شده، در این طرح ۱۳۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و اول ابتدایی استان سنجش خواهند شد.

او در ادامه با اشاره به جذب و تبدیل وضعیت  ۲۲ هزار و ۵۹۵ نفر از سال ۹۸ تاکنون در این اداره کل اشاره کرد و بیان داشت: جذب و تبدیل وضعیت در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف استخدام پیمانی، دانشگاه فرهنگیان، تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریس به پیمانی، معلمان قرآنی، طرح امین و نیرو‌های نهضت سواد آموزی بوده است.

مودت با بیان اینکه امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۶۸ نفر در خوزستان در قالب ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شده اند، تصریح کرد: استان در زمینه تامین و توزیع تبلت دانش‌آموزی رتبه برتر کشوری را نیز کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه به نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوزادهم امسال اشاره کرد و بیان داشت: امتحانات نهایی در این پایه‌ها امسال در ۴ هزار و ۳۵۰ کلاس درس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، دغدغه اولیای دانش آموزان در امتحانات نهایی رعایت اصول بهداشتی بود که در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۸۰ مدرسه دخترانه و پسرانه تلفیقی در خوزستان (مدارسی که دانش آموزان استثنایی و عادی در کنار هم تحصیل می‌کنند) نیاز به بهبود فضا برای استفاده دانش آموزان استثنایی دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار