سخنگوی کاخ سفید از آغاز فصل آتش سوزی جنگل‌ها در آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با اشاره به شروع فصل تابستان گفت: در اولین هفته رسمی تابستان قرار داریم. متاسفانه فصل اوج آتش سوزی‌های جنگلی آغاز شده است. ما هم اکنون شاهد گرمای بسیار شدید در مناطق غربی آمریکا هستیم و چندین آتش سوزی گسترده در این مناطق رخ داده است.

وی افزود: ما تاکنون شاهد نامگذاری سه طوفان بزرگ بودیم که در اقیانوس اطلس شکل گرفتند. طوفان استوایی کلادت (Claudette) باعث کشته شدن تاسف بار افرادی در ایالت آلاباما شد. برای رئیس جمهور بسیار اهمیت داشت که با مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال آمریکا و اعضای تیم آمادگی وضعیت اضطراری از جمله مشاور وزارت امنیت داخلی دیدار کرده و درباره آمادگی دولت فدرال و تلاش‌ها برای واکنش به این وضعیت، بحث و گفتگو کند.

گفتنی است‏؛ گرمای شدید بیشتر نیمه غربی آمریکا را در بر گرفته و دمای هوا با عبور از ۳۸ درجه سانتی گراد، بیش از ۷۵ میلیون نفر را از آیووا گرفته تا کالیفرنیا، این هفته با گرمای بیش از حد رو به رو کرده است.

به ساکنان ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس گفته شده است برای جلوگیری از خاموشی‌های نوبتی در مصرف برق صرفه جویی کنند. موج گرما با خشکسالی بی سابقه‌ای همزمان شده که موجب وخیم‌تر شدن شرایط و افزایش خطر آتش سوزی‌ها شده است.

آتش سوزی‌های سال گذشته آمریکا بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا را از بین برد که در نوع خود بی سابقه بود. گرمای بیش از حد امسال از همین حالا موجب افزایش آتش سوزی بوته‌ها در سراسر این ایالت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عراقی
۱۷:۳۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
لاس وگاس آمریکا40درجه.قراره بالاتر از40 هم بشه
آخرین اخبار