برقراری گفت: در طرح ایران مهربان، میانگین مبلغ پرداختی از سوی حامیان به ایتام ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بیت‌الله برقراری قائم مقام معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تلاش زیادی برای اینکه هیچ یتیمی بدون حامی نباشد صورت می‌گیرد، اما در طول فرایندی که در حال جذب حامی هستیم به طور طبیعی تعداد ایتام بر اثر فوت پدر هم افزایش می‌یابد.

قائم مقام معاون مشارکت‌های مردمی امداد بیان کرد: تمام تلاش امداد این است که تا جشن عید غدیر در کشور هیچی یتیمی بدون حامی نماند و این امر کاملا محقق شود.

برقراری افزود: از تعداد ایتامی که حامی دارند و آن‌هایی که در انتظار حامی هستند گزارش کاملی در سامانه حمایت و سلامت امداد وجود دارد که البته این آمار روزانه تغییر می‌کند و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که تا عید غدیر به یک نقطه قابل قبول برسیم تا بتوانیم اعلام کنیم همه‌ی ایتام و محسنین حامی دارند.

ایتامی که حامی دارند از پوشش امداد خارج می‌شوند؟

قائم مقام معاون مشارکت‌های مردمی امداد تصریح کرد: خانواده‌هایی که تحت پوشش امداد قرار می‌گیرند مددجوی امداد محسوب می‌شوند وقتی که حامی می‌گیرند و از طریق حامی‌ها حمایت می‌شوند فقط نحوه حمایت امداد از آن‌ها تغییر می‌کند.

برقراری ادامه داد: عده‌ای هم مددجوی کمیته امداد نیستند بلکه امداد آن‌ها را شناسایی و در مرحله بعد وضعیت خانواده‌های آن‌ها را بررسی می‌کند و در صورت لزوم آن‌ها را با کمک خیرین و حامیان مورد حمایت قرار می‌دهد.

او با اشاره به مستقیم بودن فرایند واریز حمایت‌ها گفت: در گذشته حامی‌ها پول را به حساب امداد واریز می‌کردند و بعد امداد آن را به ایتام اهدا می‌کرد، اما اکنون با سامانه‌ای که راه‌اندازی شده است هرکسی می‌تواند از هر یتیمی در هر استانی که می‌خواهد حمایت کند.

میانگین مبلغ‌های حمایتی امداد

قائم مقام معاون مشارکت‌های مردمی امداد بیان کرد: برای واریز مبلغ حمایتی از سوی حامیان میانگینی در نظر گرفته شده است این میانگین برای ایتام مبلغی در حدود ۷۰۰ هزار تومان است که البته بعضی از ایتام مبلغ بیشتری هم دریافت می‌کنند.

برقراری افزود: برای حامی‌ها هم سقف مشخصی برای واریزی تعیین کردیم که اگر کسی دریافتی بیشتری داشت مبلغ بیش‌تر به فرد دیگری اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بسیار بسیار بسیار اندک است توی این دوره زمانه گرانی و تورمهای سرسام آور نجومی و باید حتما حق و حقوق ایتام افزایش یابد و بازرسیهای مخفیانه انجام شود که آیا واقعا این پولها برای ایتام به درستی و صداقت هزینه می شود یا به اسم ایتام دریافت و خدمات رسانی اندک می شود و به مدیران انقلابی گزارش شود . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار