افتتاح سامانه کاربردی اطلاع رسانی خاموشی‌ها/دیشب سقف پیک سال ۱۴۰۰ شرکت توزیع شکسته شد

با هدف آگاه سازی مشترکان برق، سامانه کاربردی اطلاع رسانی خاموشی‌ها در شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید علی مرآتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از هم استانی‌ها خواست با توجه به افزایش دمای هوا و رشد بیست درصدی مصرف برق نسبت به زمان مشابه در پارسال، برای جلوگیری از بروز خاموشی‌های احتمالی نسبت به کاهش مصرف برق خود خصوصا در فاصله ساعت‌های ۱۲تا ۱۸ اقدام کنند.

او از همه مشترکان درخواست کرد: کولر‌های گازی خود را روی دمای ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم کنند و برای کولر‌های آبی نیز حتی الامکان از دور کند استفاده کنند.

مرآتی در خصوص اطلاع رسانی زمان و مکان خاموشی‌های با برنامه افزود: با تلاش همکاران مهندسی و بهره برداری این شرکت با استفاده از زیر ساخت GIS سامانه کاربردی اطلاع رسانی خاموشی‌ها در این شرکت راه اندازی شده است و مشترکان در سامانه کاربردی اطلاع رسانی خاموشی‌ها به سه روش مختلف می‌توانند از جداول خاموشی‌های پیش بینی شده برق مطلع شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: روش اول بر اساس نام محله و زیر محله، روش دوم بر اساس شناسه قبض و در روش سوم مشترکان می‌توانند برنامه زمانبندی کلی را در تاریخ مورد نظر دانلود و مشاهده کنند.

او افزود: این سامانه در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به آدرس kpedc.ir قسمت اطلاع رسانی خاموشی‌ها برای عموم قابل دسترس است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: جداول خاموشی‌های منتشر شده توسط این شرکت احتمالی است و این بدین معناست که در صورت رعایت راهکار‌های مدیریت مصرف توسط مشترکان، خاموشی‌های احتمالی اعلام شده اجراء نخواهد شد

افزایش دما و بار مصرفی مشترکین برق

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت : این روز‌ها استان کرمانشاه در حال سپری کردن هوای گرم است که به تناسب افزایش دما، بار مصرفی مشترکین هم بالا می‌رود.

او گفت : دیشب سقف پیک سال ۱۴۰۰ شرکت توزیع شکسته شد و برای استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ مگاوات بار مصرفی گزارش شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: مشکلی که در شبکه سراسری به‌وجود آمده در خصوص پیک روز ساعت ۱۲ تا ۱۷ است که باید مشترکان در این ساعات همکاری لازم را با شرکت توزیع برق در رابطه با مدیریت مصرف داشته باشند.

او از مشترکان استان خواست، حتی‌المقدور از کولر گازی استفاده نکنند و در صورت استفاده دمای ۲۵ درجه را انتخاب کنند.

مرآتی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است ادارت مصرف برق خود را در ساعات اداری ۵۰ درصد کاهش دهند که متأسفانه برخی از ادارت همکاری لازم را ندارند که مجبور می‌شویم برق آن‌ها را قطع کنیم.

او با گله‌مندی از برخی از ادارت که مصوبه تغییر ساعات کاری را رعایت نمی‌کنند، افزود: تغییر ساعات کاری ادرات فقط برای بحث مدیریت و صرفه‌جویی در برق است که لازم است مدیران کل حتما این مسئله را پیگیری کنند.

مرآتی گفت: وقتی که تمام کار‌های مدیریت مصرف را انجام دهیم و بار شبکه براساس سهمیه در نظر گرفته پایین نیاید مجبور به اعمال مدیریت بار اضطرای و خاموشی هستیم.

او از مشترکان خواست، مصرف برق خود را به خصوص در ساعات پیک مصرف کنترل کنند تا خاموشی اعمال نشود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.