رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

کشتارگاه‌های طیور لرستان رتبه‌بندی می‌شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: کشتارگاه‌های طیور استان در سه رده A پلاس، A و B رتبه بندی می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه تعیین رتبه بندی کشتارگاه‌های طیور لرستان گفت: ۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت می‌کنند و به طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ را دارند.

او اظهار داشت: با توجه به ممیزی دوره‌ای انجام شده توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان، کشتارگاه‌های طیور لرستان بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات و زیرساخت‌های موجود شامل تجهیزات و امکانات، سردخانه‌ها و تعداد کارکنان در راستای ساماندهی بازار مرغ، ارتقای کیفیت ظاهری و کیفیت گوشت مرغ ساماندهی می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد پرسنل تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب و وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه، تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی عوامل موثر در رتبه بندی کشتارگاه‌های طیور استان هستند.

حسنی مقدم گفت: کنترل میزان ورودی و خروجی مرغ از کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه‌ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقای کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه، توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ بصورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش از جمله مزایای رتبه بندی کشتارگاه‌ها است.

او با اعلام اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است تصریح کرد: باید طی یک برنامه زمانبندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند تا ساماندهی و رتبه بندی آن‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: جهادکشاورزی ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار