معاون رئیس جمهور گفت:دولت تا کنون یک و نیم برابر بیشتر از تعهدات پیش بینی و مصوب شده برای اجرای طرح‌های مختلف در گلستان اعتبار پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه  عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان گفت:برای اجرای ۳۹ طرح  مهمی که در زمان فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم در استان اجرای آن آغاز شد پرداخت حدود ۸۹۳میلیارد تومان اعتبار را مصوب کرده بودیم .

او ادامه داد: تا کنون هزار و ۳۴۰میلیارد تومان و یک و نیم برابر بیشتر از تعهد مشخص شده، اعتبار پرداخت کردیم.

نوبخت گفت: همچنین اجرای ۲۱۳ طرح با ۲ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار در دو سفری که رئیس جمهور و هیئت دولت به گلستان داشتند مصوب شد که تا کنون برای اجرای این طرح‌ها ۴ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

او با بیان اینکه اعتبار پرداختی بسیار بیشتر از مبلغ مصوب شده است ادامه داد: با این حال برخی از طرح‌ها و اقدامات مصوب دولت در گلستان به خوبی انجام نشده و تلاش می‌کنیم تا چهل روز باقی مانده به سرانجام مشخصی برسد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه برای روز‌های باقی مانده فعالیت دولت دوازدهم نیز برنامه داریم افزود: مصمم هستیم تا پاداش بازنشستگی کارکنان دولت را تا پایان عمر دولت دوازدهم تسویه کنیم.

او گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران و تسویه با پیمانکارانی که طرح‌های دولت را اجرا کرده اند هم از دیگر برنامه‌های ما در این روز‌های پایانی فعالیت است.

کشور در یک محاصره تنگاتنگ اقتصادی است

نوبخت گفت:دشمنان صرفا علیه ما بیانیه صادر نکردند و تیم بزرگی ما را لحظه‌ای رصد می‌کنند تا راه‌های تنفس و حیات کشور را قطع کنند.

او ابراز داشت: با انسجام ملی در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنیم و با هم پیش می‌رویم و اگر مانعی وجود دارد تلاش خواهیم کرد که آن‌ها را برطرف کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: ۳۹ طرح و پروژه در سفر آخر به استان مصوب شد و ۸۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن به استان تعهد کردیم و امروز یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان تا این لحظه برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

او افزود: مطالبات به حق و گسترده‌ای از سویی مردم وجود دارد و تلاش ما این است که بار این مشکلات را کمتر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه متذکر شد: در دولت یازدهم همه شاخصه‌ها مطلوب بود و مردم براساس این رضایت دولت یازدهم را برای دولت دوازدهم برگزیدند، ولی در دولت دوازدهم با تحریم‌های ظالمانه رو به رو شدیم و این مسئله باعث شد که مشکلاتی در کشور باقی بماند.

تصویب بندرخشک در کمیسیون لوایح/ افزایش میزان پرواز گرگان به آکتائو

هادی حق شناس استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت: در هفته جاری در کمیسیون لوایج مصوب شد که بندرخشک در استان گلستان ایجاد شود.
او به مصوبه منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد این منطقه آزاد زمینه توسعه استان فراهم شود.

حق شناس به راه اندازی پراوز گرگان به آکتائو اشاره کرد و گفت: امروز با ۱۱۰ مسافر چهارمین پرواز به آکتائو از گرگان انجام شد و بنا داریم که میزان پرواز‌های گرگان به آکتائو را افزایش دهیم.

آب شرب یکی از نیاز‌های ضروری گلستان است

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز در این جلسه گفت: آب شرب یکی از نیاز‌های ضروری استان گلستان است و بحث شیرین سازی و سد شصتکلاته سه تا چهار سال طول می‌کشد و تنها راهی که می‌توانیم در کوتاه مدت آب منطقه را تامین کنیم حفر چاه است.

اوادامه داد: مردم حدود ۲۰ سال است که با مشکل کم آبی رو به رو هستند و بنا بود در این منطقه ۱۰ چاه برای تامین آب شرب حفر شود.

۱۲ میلیارد تومان اعتبار پروژه بیمارستان گمیشان چه شد

عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب استان گلستان نیز در این جلسه گفت: سطح انتظار استان گلستان در خصوص خلیج گرگان در فرصت کم مقدور نیست و مطالبه عموم مردم است که اگر اتفاق نیفتد فاجعه به وجود می‌آورد و شهر بندرگز، بندرترکمن تا گرگان تحت تاثیر خلیج گرگان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: وزیر راه ۵۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی سه کانال آشوراده، چاپاقلی و خزئینی درخواست کردند و اگر این اتفاق نیفتد با فاجعه زیست محیطی رو به رو می‌شویم.

ضرورت ساخت سالن ۶ هزار نفری گرگان

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز در این جلسه گفت: در روزگاری این منطقه به سرزمین طلای سفید مشهور بوده و در حال حاضر مردم منطقه برای اشتغال به دیگر استان‌ها می‌روند.

او ادامه داد: تیم بسکتبال گرگان امسال قهرمان مسابقات شد و انتظار مردم گرگان این است که سالن ۶ هزار نفری گرگان به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.