مهم‌ترین حوادث ۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۳۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۴۳۸ کیلو تریاک و دستگیری ۱۵ قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس و خراسان رضوی خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند تعدادی قاچاقچی به صورت کوله بر قصد انتقال یک محموله تریاک از استان‌های شرقی به شیراز دارند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس و شهرستان مرودشت پس از هماهنگی با مقام قضائی با تجهیزات کافی به کوه‌های منتهی به روستای ابرج اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۱۵ نفر قاچاقچی کوله بر را دستگیر و ۵ دستگاه سواری از نوع پژو پارس، تیبا و پراید را نیز توقیف کنند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد قاچاقچیان ۴۳۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در امر مبارزه با قاچاق و ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ می‌تواند گام موثری در برخورد با سوداگران مرگ باشد.

۲ جوان در استخر غرق شدند

فرمانده انتظامی خفر از غرق شدن دو جوان ۲۰ و ۲۳ ساله در استخر باغ شخصی در شهرستان خفر خبر داد.

سرهنگ یوسف احمدی فرمانده انتظامی خفر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن دو جوان در استخر باغ شخصی در یکی از محله‌های شهرستان خفر، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او اظهار کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد دو جوان ۲۰ و ۲۳ ساله مذکر در حال شنا کردن بوده‌اند که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا دچار غرق شدگی و فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی خفر با اشاره به اینکه جسد متوفیان تحویل پزشک قانونی شد، گفت: هر سال با شروع فصل گرما افراد زیادی برای پر کردن اوقات فراغت خود به حاشیه رودخانه‌ها و استخر‌ها سفر می‌کنند و به دلیل توجه نکردن به تابلو‌های هشدار دهنده غرق می‌شوند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود از آب تنی در این مکان‌ها جدا خودداری کنند تا شاهد حوادث اینچنین دلخراشی نباشیم.

قاچاقچیان احشام ناکام شدند

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۸۶ راس گوسفند قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شدند.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو‌ها ۸۶ راس گوسفند قاچاق را کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه رانندگان خودرو‌ها با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست به جهت جلوگیری از قاچاق احشام در صورت برخورد با موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کلاهبردار رسید ساز جعلی یک میلیاردی به آخر خط رسید

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس اظهار کرد: خانمی میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد قصد فروش یک عدد تلویزیون در یکی از سایت‌های واسطه‌گر داشتم که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتم که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در بازجویی اولیه بیان کرد خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش ادعا کرد که وجه به حساب من واریز کرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند این مجرم سایبری را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت از ۳۵ نفر دیگر به همین شیوه مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام سایبری با بیان اینکه شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی بخش خشت قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد، گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

ناکامی سوداگر مرگ در انتقال بیش از ۱۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۱۶ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان فرمانده انتظامی خرمبید خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: ماموران انتظامی خرمبید در راستای تشدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصلی شیراز- اصفهان به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۶ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کابین جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، تاکید کرد: مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

وانت بار حامل اموال مسروقه در جهرم توقیف شد/ مالباختگان به کلانتری ۱۲ مطهری مراجعه کنند

فرمانده انتظامی جهرم گفت: در اجرای طرح کنترل مالخران و سرکشی انبار‌های ضایعاتی، یک دستگاه وانت بار حامل اموال مسروقه توقیف شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت، طرح سرکشی از کارگاه‌های ضایعاتی به منظور شناسایی افراد مالخر و عدم دسترسی سارقان به این گونه افراد به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی حین سرکشی از انبار‌های ضایعاتی به یک دستگاه وانت پیکان که حامل مقدار زیادی لوازم بود مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: در بازرسی از این خودرو مقدار زیادی اموال مسروقه شامل موتور جوش، کفکش، کنتور و پمب آب، کابل‌های برق، شیر آلات، دینام کولر، انواع ابزار آلات بنایی، کپسول گاز، دریل، پیکور، سنگ فرز، اره، دیلم، قیچی آرماتوربندی، انواع آچار آلات، عینک و ساعت مچی، کپسول آتش نشانی، پرینتر، لوازم برقی، کلید و پریز و لامپ کم مصرف کشف شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر مالخر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: ارزش اموال مسروقه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا داشتن اطلاعاتی در خصوص فعالیت سارقان مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند، از مالباختگان خواست جهت شناسایی اموال مسروقه خود به کلانتری ۱۲ مطهری شهرستان جهرم مراجعه کنند.

کینه جویی از همکلاسی در سامانه امتحانات

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: فردی که به دلیل دسترسی غیر مجاز به سامانه امتحانات همکلاسی خود در روند برگزاری آزمون او اختلال ایجاد کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در پی شکایت دو برادر نوجوان ۱۲ و ۱۶ ساله مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سامانه امتحانات و اختلال در روند آزمون و همچنین ساخت استیکر و انتشار مطالب توهین آمیز در گروه مدارس توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و آن را به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه این کار را رقابت و کینه جویی عنوان کرد، و به مجرمان فضای مجازی هشدار داد پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی در اسرع وقت موارد مشکوک را شناسایی و با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می‌کند.

سرهنگ زینلی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند جهت مشاوره و راهنمایی سایبری از طریق سایت ir.cyberpolice.www با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.