صادقی نیارکی گفت: ۴۵درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان زنجان به مصالحه ختم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بنابر بررسی‌های به عمل آمده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه وضعیت دادگستری استان زنجان در بخش‌های مختلف مطلوب است و در برخی بخش‌ها در رتبه نخست کشوری قرار دارد، از جمله این رتبه‌ها صلح و سازش در پرونده‌هاست که در این راستا ۴۵ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان زنجان منجر به سازش شده است.

او  با بیان اینکه با وجود برخی محدودیت‌های کرونایی نرخ رسیدگی در سال ۱۳۹۹نسبت به سال ۱۳۹۸ یک و نیم درصد بالاتر است، افزود: زمان رسیدگی از ۱۱۱ روز به ۸۷ روز کاهش پیدا کرده که این امر در میانگین کشوری ۹۱ روز است و مدت زمان رسیدگی‌ها در استان زنجان زیر ۳ ماه است و در این زمینه هم از میانگین کشوری پائین تر هستیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: یکی از شعار‌ها و برنامه‌هایمان از زمان حضور در زنجان این بود که پرونده‌ها خوب و سریع رسیدگی شود که با اجرای این برنامه آرای منقوض در استان زنجان زیر میانگین کشوری است که این نشان از اهتمام همکاران قضایی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها در استان زنجان است.

او افزود‌: یکی از ۴ خواسته اول مراجعین از دادگستری استان زنجان خواسته طلاق است که البته ما اقدامات پیشگیرانه در حوزه طلاق داشته‌ایم که در کنار این اقدامات ما نیاز به بیان مسئله تحکیم خانواده در نماز‌های جمعه و تریبون‌های اجتماعات از سوی ائمه جمعه هستیم.

صادقی نیارکی گفت: متاسفانه آستانه صبر و تحمل مردم کم شده است بخصوص در مسائل خانواده که زوجین به محض بروز اختلاف و مشکل به محاکم مراجعه می‌کنند این در حالی است که برخی از این اختلافات و مشکلات خانواده‌ها بدون مراجعه به محاکم حل می‌شوند از جمله سامانه تصمیم و مشاوره زوجین است که توفیقات خوبی نیز در این راستا حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: در مبارزه با فساد و حفظ حقوق عامه دستگاه قضایی استان زنجان بسیار خوب عمل کرده به طوری که در سال ۱۳۹۹مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگردانده‌ایم که این امر نشان از نگاه ضد فسادی و فساد ستیزی در قوه قضائیه در دوره تحول است.

او بااشاره به برگزاری انتخاباتی باشکوه، گفت: هیچ مشکلی امنیتی در برگزاری انتخابات در استان زنجان مشاهده نشد و انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.