مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: طی یک ماه آینده ۱۱ سایت تلفن همراه درکردستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: عملیات اجرایی این سایت‌ها در حال انجام بوده و دکل ۱۰ سایت نیز تاکنون نصب شده است.

اواضافه کرد: این سایت‌ها با هزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احداث شده و پوشش تلفن همراه و اینترنت پر سرعت روستا‌های محل احداث سایت‌ها را تامین می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفت سایت دیگر تلفن همراه در روستا‌های استان راه‌اندازی شده و یک سایت نیز به ۳ G/۴ G ارتقا یافته است، افزود: این سایت‌ها ۲۶ روستای استان را با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و ۷۶۷ خانوار روستایی تحت پوشش قرار داده است.
سعیدی به پوشش ۷۵ درصدی تلفن همراه در روستا‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته پروژه اجرای ۱۱۶ کیلومتر فیبرنوری روستایی (پروژه تار) در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر آن انجام شده است و امسال ۱۵۰ کیلومتر دیگر به این پروژه افزوده شد که مجموعا ۲۶۶ کیلومتر به پیمانکار پروژه (شرکت مخابرات) ابلاغ شده است.
استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.