نماینده دائم سوریه در سازمان ملل برخی از کشور‌ها را به سوءاستفاده از شورای امنیت برای سیاسی کردن کار‌های بشردوستانه و اعمال ریاکاری سیاسی در سوریه متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت امروز در مورد اوضاع سوریه اعلام کرد: اظهارات برخی از کشور‌ها در جلسه امروز نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان از شورای امنیت به عنوان بستری برای سیاسی کردن کار‌های بشردوستانه در سوریه، تمرین ریاکاری سیاسی و رویکرد گمراه کننده‌ای که بحث را از موضوع اصلی خود منحرف می‌کند، سوءاستفاده می‌کنند.

صباغ در ادامه افزود: کشور‌های غربی بار دیگر بر این ادعا اصرار دارند که گسترش به اصطلاح سازوکار انتقال امدادرسانی از مرز‌ها باعث بهبود اوضاع بشردوستانه در سوریه خواهد شد اما مهمترین اقدام آن‌ها جنایات، تجاوز و تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی است.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار تمدید یک ساله ارسال کمک‌های انسانی به سوریه از طریق مرز‌ها شد و گفت عدم ارائه این کمک‌ها «ویرانگر» خواهد بود.

مهلت ارسال کمک‌های فرامرزی به سوریه که قطعنامه آن در سال ۲۰۱۴ در شورای امنیت به تصویب رسید، به زودی به پایان می‌رسد. این کمک‌ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون از گذرگاه‌های ترکیه ارسال شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار