رئیس دادگستری منوجان به مردم توصیه کرد:هیچ قراردادی را امضاء نکنند مگر اینکه به صورت کامل به حقوق و وظایف خود آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سامان افشار منش رئیس دادگستری منوجان گفت: با توجه به اهمیت و لزوم آشنایی مردم با قوانین و مقررات سیستم قضایی همه باید در حیطه فعالیت‌های اجتماعی از قوانین آگاه باشند و خود را ملزم به انجام آن بدانند.

او افزود: احقاق حق همواره از آرمان‌های جامعه بشری است و حفظ کرامت مردم از جمله وظایف مهم دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

افشارمنش گفت: قوه قضاییه برای عملکرد بهتر و احقاق حقوق مردم به همراهی و همکاری مردم نیازمند است و ما امیدواریم به عنوان عضوی از جامعه در راستای احقاق حق مردم و احترام به حقوق شهروندی قدم کوچکی برداریم.

او با اشاره به اینکه دانش حقوقی افراد می‌تواند سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود گفت: رسانه‌ها می‌توانند دانش حقوقی شهروندان را افزایش دهند که این کمک بزرگ و موثری در حوزه قضایی است.

افشارمنش گفت: اولویت دستگاه قضایی تحول است که این مهم یک باره امکان پذیر نیست مهم‌ترین تحول در این باره کاهش پرونده‌ها است که کاهش این ورودی‌ها نیازمند همت و همکاری همگانی است.

اوبیان کرد: نباید اجازه داد فرهنگ خوب صلح و سازش از بین برود ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان باید در جامعه استفاده شود، اما در این رابطه باید اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی شود.

افشارمنش اضافه کرد: بحث صلح و سازش مربوط به پرونده‌های با‌اهمیت است که می‌طلبد به صلح و سازش ختم شود این مسئله کمک می‌کند که ما تمام هم و غم خود را بر روی پرونده‌های بزرگ بگذاریم.

اوافزود: متهمانی که خطرناک نیستند نباید زندانی شوند بنا بر تاکید رئیس دستگاه قضایی، زندانی کردن متهمان نباید آسان باشد، زیرا زندانی شدن فرد پیامد‌های نامطلوب متعددی برای او، نزدیکانش، جامعه و دستگاه قضایی دارد.

افشار منش گفت: اختلاف و دعوای بدون دلیل غیرشرعی و غیرقانونی است و این کار جز ایجاد هزینه برای مردم و دادگستری نتیجه‌ای ندارد.

او با توصیه به مردم گفت: هیچ قراردادی را امضا نکنند مگر اینکه به صورت کامل به حقوق و وظایف خود آگاه باشند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار