معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کردستان گفت: دادگستری کردستان با کوچکترین مساله در زمینه حقوق عامه مردم در ادارات برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب با استمداد از روح شهدا و پشت سر گذاشتن برهه‌های سخت، کشتی انقلاب را به ساحل امن رسانده‌ایم.

او افزود: در انتخابات ۲۸ خرداد افرادی با در دست داشتن عکس حاج قاسم اعلام می‌کردند که به خاطر شهدا و تحقق آرمان‌های آن‌ها در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان اذعان داشت: گرچه در محضر باریتعالی هستیم، اما شهدا هم ناظر بر رفتار ما خصوصا مسوولین هستند لذا باید مسوولان در نظام اسلامی، در زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی و در مسوولیت‌ها مواظب رفتار و عمکلکردشان باشند.

اوعنوان کرد: شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی از جمله شهید بهشتی آرمان‌های داشتند که باید آن‌ها را تحقق ببخشیم.

امیرخانی دفاع از ارزش‌های، توجه به وحدت و یکپارچگی خصوصا در این شرایط، دفاع از مردم و نظام و دوری از تجمل‌گرایی و ویژه‌خواری، دوری از تبعیض و بی‌عدالتی و تلاش برای آسایش مرد را از جمله آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی برشمرد و بر توجه مسوولین به این آرمان‌ها تاکید کرد.

او اذعان داشت: کسانی که در این نظام خدمت می‌کنند باید از مردم دفاع کنند چرا که مردم در طول ۴۲ سال عمر نظام با وجود تمام سختی‌ها در دفاع از نظام پیشرو بوده‌اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان همچنین گفت: دوری از فساد دغدغه مردم در گزینش مسوولان و توقع آن‌ها دوری از فساد است و ما به چنین افرادی در تمام مسوولیت‌ها و عرصه‌ها نیاز داریم.

او تصریح کرد: بخشی از دلایل انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده کشور، بخاطر عملکرد مثبت و خوب وی بوده است و چنین مسوولانی لازمه کشورمان است.

امیرخانی ادامه داد: مجموعه دادگستری کردستان با محورقرار دادن سند تحول قضایی این سیاست‌ها را دنبال می‌کند و مجموعه ما با تمام توان خدمتگزار خواهند بود که احقاق حق صورت گیرد و با بی‌عدالتی برخورد کنند.

او یادآوری کرد: سال گذشته ۳۷۱ هزار پرونده به مجموعه دادگستری کردستان وارد شده و ۳۷۴ هزار پرونده توسط نیرو‌های پای‌کار این مجموعه مختومه شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان از معتمدین و متنفذین خواست برای جلوگیری از ورود پرونده به دادگستری، فضای همدلی و برادری حاکم بر این منطقه را گسترش دهند.

او افزود: احقاق حقوق عامه یکی دیگر از اقدامات دادگستری کردستان است که تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اموال و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگشته است.

امیرخانی تاکید کرد: دادگستری کردستان به صورت فعال تمامی عملکرد ادارات را زیر نظر دارد و با کوچکترین مساله در زمینه حقوق عامه مردم برخورد می‌کند.

او همچنین گفت: ۴۰۰ پرونده در خصوص مفاسد اقتصادی در استان تشکیل شده و مردم مطمئن باشند بدون اغماض با این فساد‌ها برخورد می‌کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان عنوان کرد: در برخورد با جرائمی که نظم و امنیت مردم را برهم بزنند کوچکترین مماشاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.