فلسطین در تلاش است تا ارز دیجیتال ایجاد کند و از این طریق بتواند آزادی اقتصادی خود را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کریپتو پتیتو؛ کشور فلسطین قصد دارد ارز‌های دیجیتال اختصاصی خودش را توسعه دهد تا با اینکار استقلال و آزادی اقتصادی به دست آورد. کارشناسان مالی و حوزه اقتصاد نسبت به این تصمیم تردید‌هایی دارند و نمی‌دانند چقدر می‌توان این موضوع را اجرایی و عملیاتی کرد.


بیشتر بخوانید


آیا فلسطین به ارز دیجیتال ملی دست پیدا می‌کند؟

اداره پول کشور فلسطین هدفش از تمرکز و توسعه رمزارز‌های ملی را رسیدن به استقلال مالی عنوان کرد. تلاش فلسطین در این حوزه این کشور را در کنار کشور‌های دیگر مانند ونزوئلا، باهاما، چین، السالوادور و جزایر مارشال که اکنون به قدرت فناوری بلاکچین رسیده اند و از آن برای بهبود زیرساخت‌های مالی کشورشان و کسب قدرت در حوزه اقتصاد فکر می‌کنند، قرار می‌دهد.

از ۱۹۳ کشور عضو در سازمان ملل، ۱۳۸ کشور، رسمیت فلسطین را قبول دارند، اما آمریکا و رژیم اشغالگر قدس این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسند. رژیم صهیونیستی اکنون کنترل نظامی و مالی روی فلسطین دارد. دولت خودگردان فلسطین، واحد پول مستقلی ندارد و مردم در معاملاتشان از واحد‌های پول شکل رژیم اشغالگر، دینار اردن و دلار آمریکا استفاده می‌کنند. بانک‌های رژیم صهیونیستی معاملات فلسطینی‌ها را کنترل می‌کنند و بلومبرگ گزارش داد که این موضوع برای معاملات بین فلسطینی‌ها مانع تراشی می‌کند و همین مانع هم دلیلی برای تلاش فلسطینی برای ایجاد ارز دیجیتال ملی است.

فلسطین روی ارز دیجیتال ملی کار می کند

فلسطینی‌ها به این موضوع و دستیابی به ارز دیجیتال ملی خودشان خوشبین هستند، اما کارشناسان حوزه اقتصاد امید زیادی به موفقیت فلسطین در این راه ندارند. رجا خالدی، مدیر موسسه تحقیقات سیاست اقتصادی فلسطین یکی از منتقدان ارز دیجیتال ملی است، او اعتقاد دارد ایجاد ارز دیجیتال ملی برای فلسطین عملا غیرممکن است. یکی از مقامات رژیم اشغالگر قدس هم اعلام کرد که اگر فلسطینی‌ها به این ارز دست پیدا کنند باز هم جایگزین شکل این رژیم، دینار یا دلار نخواهد شد و معاملات همچنان با این واحد‌های پولی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.