مرادنیا گفت: موفقیت در حوزه کاهش اعتیاد و مصرف مواد مخدردر جامعه نیازمند عزم همگانی همه نهاد‌های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مراد نیا استاندار کردستان در نشست تعاملی با سردار علی آزادی فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان انتظامی استان با تقدیر و تشکر از اقدامات خوب انتظامی استان در برخورد با مواد مخدر، اظهار داشت: تلاش گران این عرصه شهداء زیادی در راه مبارزه و متلاشی کردن باند‌های قاچاق مواد مخدر در راستای سلامت خانواده‌ها و جامعه تقدیم کرده اند که این نشان از عزم جدی این نیرو در مبارزه با این بلای خانمانسوز است.

استاندار کردستان جمع آوری معتادان متجاهر را اقدام بسیار خوبی در این حوزه دانست، و تصریح کرد: در چرخه مبارزه و درمان اقدامات خوبی صورت می‌گیرد، ولی باید به نحوی باشد که درمان صورت گیرد که پس از سپری این دوره دوباره شاهد ورود آنان به بحث اعتیاد نباشیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه موفقیت در حوزه کاهش اعتیاد و مصرف مواد مخدرنیازمند عزم همگانی است تصریح کرد: دیگر نهاد‌های مرتبط در این خصوص باید همت داشته باشند تا با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در راستای پیشگیری از این آسیب اجتماعی که زمینه ساز بسیار از معضلات اجتماعی در جامعه است جلوگیری کنیم.

استاندار کردستان در پایان با بیان اینکه در چرخه درمان اقدامات خوبی نیز صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: با هم دستی و اقدامات فرهنگی در راستایی کسب و کار کسانی که روند درمان طی می‌کنند فعالیت داشته باشیم نا با حرفه آموزی به عنوان یک نیرو تولید برای جامعه و کمک به نهاد خانواده‌ها باشند.

نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۳ هزارو ۸۰۰ شهید و ۱۳ هزار جانبازتقدیم نظام کرده است سردار آزادی در این دیدار به اقدامات و فعالیت‌های انتظامی استان در راستای مبارزه با مواد مخدر پرداخت، و گفت: در سه ماهه امسال نیز ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ۸۶۵ نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر در استان دستگیر شدند.

او با بیان اینکه ریشه بسیاری ازجرائم در جامعه، اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: باید گام‌های موثری در جهت آموزش همگانی در بین جوانان نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر برداشت.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه گفت: مواد مخدر علاوه بر تأثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت در جامعه دارد، همه ساله بخش قابل توجه‌ای از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص می‌دهد.

او با بیان اینکه همواره نیروی انتظامی به عنوان رکن مقابله با این پدیده شوم، سعی داشته با وجود تمام محدودیت‌ها و در راستای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با ایثار و از خودگذشتگی، به مبارزه فراگیر با مواد مخدر و سوداگران مرگ بپردازد تصریح کرد: در همین راستا ناجا با تقدیم بیش از ۳ هزارو ۸۰۰ شهید و بیش از ۱۳ هزار جانباز پرچمدار مقابله با مواد مخدر است. فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: طی این مدت ۳۳۷ نفرمعتاد در سطح استان دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.